اطلاعات تماس

تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی را به زبان ساده شرح دهیم باید بگوییم که طراحی داخلی شامل جزئیاتی همچون مبلمان، چیدمان، جنبه های ساختمانی و … می باشد. اما در طراحی خارجی به سراغ محوطه سازی، نماسازی و سایر عناصری می رویم که جلوه بیرونی ساختمان را شکل می دهند. در این مطلب به طور مفصل راجع به تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی صحبت خواهیم کرد و اصول هر کدام را شرح می دهیم.

تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی

طراحی داخلی چیست ؟

در بررسی تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی ابتدا به تعریفی از طراحی داخلی می پردازیم. طراحی داخلی همان فضایی است که توسط انسان خلق می شود و ارتباط تنگاتنگی با معماری دارد. بدون شک تمام انسان ها تمایل دارند در یک محیط دلپذیر و زیبا زندگی کنند و احساس آرامش داشته باشند. افرادی که در زمینه طراحی داخلی فعالیت می کنند دکوراتور نامیده می شوند. این واژه از اواسط قرن بیستم میلادی ابداع شد. دکوراتورها در آن زمان حیطه فعالیت بسیار محدودی داشتند و قابل مقایسه با امروز نبودند. معماری داخلی یا بازسازی و دکوراسیون داخلی در کشورهای اروپایی به سرعت جایگاه خود را پیدا کرد و به یکی از مشاغل جدی تبدیل شد. در واقع می توان گفت که طراحی داخلی به عنوان یکی از شاخه های تخصصی معماری شناخته می شود که در تمام جنبه ها به صورت تخصصی کار می کند.

طراحان داخلی با جنبه های ساختمانی و جزئیات آن سروکار دارند. آن ها با اصول چیدمان، مبلمان، نورپردازی و … آشنا هستند و تلاش می کنند تا زیباترین فضا را بر اساس اصول حرفه ای اجرا کنند. در حال حاضر شرکت هایی در کشور وجود دارند که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی فعالیت می کنند. یکی از این شرکت ها، گروه معماری رستا شریعت می باشد. این گروه در زمینه بازسازی خانه های کوچک و ویلایی، بازسازی و دکوراسیون داخلی، طراحی باغ ویلا و … فعالیت می کند. اگر تمایل دارید فضای داخلی خانه خود را به بهترین نحو چیدمان کنید توصیه می کنیم با مشاورین این مجموعه ارتباط برقرار کنید. در جلساتی که با مشاورین خواهید داشت قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل خود را نیز استعلام کنید.

دکوراسیون داخلی گیگ شیک : روش ها و تکنیک ها

در اجرای طراحی داخلی گیگ شیک تکنیک هایی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد این سبک را به زیباترین حالت ممکن پیاده سازی کنید. عناصری که در این سبک بکار برده می شوند بسیار متنوع هستند و فرد می تواند آن را بر اساس سلیقه خود نیز اجرا کند.

انتخاب رنگ های مناسب

همان طور که اشاره شد رنگ های مناسب در سبک گیگ شیک، رنگ های تیره می باشد. شما می توانید از یک الی دو رنگ برای طراحی فضا کمک بگیرید. ناگفته نماند که رنگ های نیمه تیره نیز می توانند شما را به هدف تان برسانند.

مبلمان مناسب

مبلمان یکی از المان های بزرگ و اصلی در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود که باید وسواس زیادی در انتخاب و خرید آن داشته باشید. معمولا مبلمانی که در طراحی داخلی گیگ شیک بکا برده می شود از ظاهری مینیالیستیک برخوردار است و علی رغم سادگی، دارای جزئیات زیاد است. رنگ بکار رفته در مبلمان باید تیره یا نیمه تیره باشد.

نورپردازی مناسب

به جرات می توان گفت هیچ سبکی را پیدا نمی کنید که نورپردازی در آن مهم نباشد و یا به نورپردازی طبیعی بی توجه باشد. در طراحی داخلی گیگ شیک نیز همین قاعده حکم فرماست. اگر پلان خانه شما باز است احتمالا از نور طبیعی بهره مند می شوید. اما اگر پلان بسته ای دارید می توانید با استفاده از آویزها و لوسترهای زیبا، نور مصنوعی ایجاد کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

استفاده از تکسچرها و الگوها

منظور از تکسچرها، الگوهایی مانند پرده ها، کوسن ها، پتوها و … می باشند که هر کدام از آن ها قادرند زیبایی منحصر به فردی در فضا خلق کنند. اگر تمایل دارید کنتراست ایجاد کنید می توانید آن ها را به رنگ های نیمه روشن و مقداری روشن انتخاب کنید. اما اگر می خواهید فضا همچنان تیره بماند باید از همان طیف رنگی کمک بگیرید.

آرایش دیوار

 یکی از اصول مهم در طراحی داخلی گیگ شیک، استفاده از تابلوهای فراوان و گوناگون است. نصب تابلوها بر روی دیوار، استفاده از تصاویر بازیگران مورد علاقه و … می تواند سبک را تکمیل کند. ابعاد هر کدام از تابلوها بر اساس سلیقه شما خواهد بود. اما بهتر است تابلوهایی با ابعاد بزرگ را فراموش نکنید.

طراحی داخلی گیگ شیک

انتخاب بهترین مبلمان و اکسسوری ها برای فضای گیگ شیک

در خصوص انتخاب بهترین مبلمان در طراحی داخلی گیگ شیک باید به چند مورد مهم توجه کرد. اما قبل از هر توضیحی باید نیاز و اهداف خود را در نظر بگیرید. سبکی که برای مبلمان انتخاب می کنید باید بر اساس فضای مورد نظر باشد. به طور مثال مبلمانی که در پذیرایی قرار داده می شود باید بزرگ تر از مبلمانی باید که در نشیمن یا اتاق ناهار خوری قرار می دهید. همچنین هر کدام از آن ها باید سبک منحصر به فرد خود را داشته باشند.

کیفیت مبلمان بسیار مهم است. اگر محدودیتی در بودجه خود ندارید از مبلمانی استفاده کنید که بهترین متریال در آن بکار رفته است. این نکته در خصوص تمام اکسسوری ها از جمله قاب ها، چراغ ها و … نیز صدق می کند. ابعاد مبلمان و اکسسوری ها باید به قدری باشد که جلوه  و ظاهری مطلوب در فضا ایجاد کنند. به این معنا که فضا خیلی خالی به نظر نرسد یا آن را بیش از حد کامل نکند. اگر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی اطلاعات کافی داشته باشید به خوبی می دانید که اهمیت فضای خالی به اندازه اهمیت فضای پر است و می تواند انرژی مثبت زیادی ایجاد کند.

روش های نورپردازی مناسب برای فضاهای گیگ شیک

اگر نورپردازی در طراحی داخلی گیگ شیک به درستی انجام شود تاثیرگذاری آن را چندین برابر می کند. به طور کلی اگر به اصولی که در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد بی توجه باشیم نمی توان انتظار داشت که احساس خوبی به بیننده منتقل کند. سبک گیگ شیک در پلان های باز و بسته قابل اجراست. اگر پلان باز باشد قطعا از نور طبیعی بهره مند می شوید. اما اگر پلان بسته است باید از روش هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم برای نورپردازی استفاده کنید.

اسپات لایت

منظور اسپات لایت همان چراغ های نقطه ای هستند که می توانید آن ها را بخش های خاصی از فضا تعبیه کنید. این چراغ ها نورپردازی بسیار جذاب و شیکی را ایجاد می کنند که در نورپردازی تاکیدی یا منطقه ای نیز کاربرد دارند.

وال واشر

چراغ های وال واشر، چراغ های پهنی هستند که به روشن کردن دیوارها در ابعاد بزرگ کمک می کنند. اگر بر روی دیوار از عناصری مانند جزئیات، تابلوها و … استفاده کرده اید نورپردازی با وال واشر باعث روشن شدن آن ناحیه و جلب توجه افراد خواهد شد.

لامپ های سقفی

نورپردازی با لامپ های سقفی باعث توزیع بهتر نور در فضا می شود. نوری ملایم و آرامش بخش که کاملا همگن است و روشی مناسب برای ایجاد احساس آرامش و راحتی در محیط می شود.

لامپ های دکوراتیو

منظور از لامپ های دکوراتیو، لامپ های دیواری یا میزی هستند که جلوه ای منحصر به فرد ایجاد می کنند. این لامپ ها می توانند در نورپردازی تاکیدی نیز کاربر داشته باشند. زیرا قادرند بخش هایی از فضا را روشن کنند که مورد نظر شماست.

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی داخلی گیگ شیک

هوش مصنوعی که اخیرا توجهات را به خود جلب کرده در تمام زمینه ها کاربرد دارد که یکی از آن ها طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. در حال حاضر معماران و طراحان داخلی می توانند از این پتانسیل برای بهبود کیفیت کاری خود استفاده کنند. در ادامه به کاربردهای این فناوری اشاره می کنیم.

طراحی خودکار فضاها

هوش مصنوعی را می توان یک تکنولوژی یادگیرنده دانست. به این معنا که الگوریتم های پیشرفته برای تجزیه، تحلیل و تفسیر اطللاعات را یاد می گیرد و از آن ها برای طراحی خودکار فضاها، اتاق ها و … استفاده می کند. این شیوه از طراحی بر اساس نیاز و سلیقه مشتری انجام می شود.

شبیه سازی واقعیت مجازی

هوش مصنوعی قادر است از الگوریتم های مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کند تا مشتریان به کمک آن، طراحی داخلی گیگ شیک را در یک فضای مجازی مشاهده کنند. این موضوع به مشتریان کمک می کند تا قبل از تایید نهایی طرح، آن را ویرایش کرده و به سلیقه خود نزدیک تر کنند.

بهینه سازی فضا

هوش مصنوعی به خوبی قادر است از الگوریتم ها و محاسبات پیچیده برای بهینه سازی فضا کمک بگیرد. به طور مثال بهترین مکان برای جایگذاری مبلمان، نورپردازی و … بر همین مبنا تعیین می شود.

بهبود تجربه مشتری

نه تنها در شغل معماری و طراحی داخلی، بلکه در تمام مشاغل مشتری مداری حرف اول را می زند. اگر می خواهید رضایت مشتریان را به طور 100% به خود جلب کنید باید از فناوری هایی کمک بگیرید که در این راستا به شما کمک می کنند. هنگامی که هوش مصنوعی را انتخاب می کنید علاوه بر بهبود روند طراحی باعث برنامه ریزی ایده آل در انجام پروژه، کاهش زمان، صرفه جویی در هزینه ها و در نهایت رضایت مشتری خواهید شد.

آشنایی با اصول اساسی طراحی داخلی گیگ شیک

هر کدام از سبک های طراحی داخلی از اصول و قواعد خاصی پیروی می کنند که اگر نسبت به آن ها توجه کافی داشته باشیم تاثیرگذاری سبک بیشتر می شود. در حال حاضر سبک گیگ شیک به اندازه سبک مدرن، مینیمال، کلاسیک و …. شناخته شده نیست و افراد از طریق شرکت های معماری یا جستجو در اینترنت با آن آشنا می شوند. اگر تمایل به اجرای این سبک در خانه یا محل کار دارید اصول اساسی زیر را مدنظر قرار دهید.

طراحی داخلی گیگ شیک برای خانه های کوچک

برخی از افراد تمایل دارند در هنگام بازسازی خانه های کوچک، سبک گیگ شیک را انتخاب کنند. بخش عمده ای از طراحان داخلی بر این عقیده هستند که طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در خانه های کوچک، مقداری دشوارتر از خانه های بزرگ است. برای آنکه در این مسیر موفق شوید باید ابتدا نیاز و هدف خود را تعیین کنید. طرح بندی باید به دقیق ترین شکل ممکن انجام شود و به جزئیات توجه ویژه ای شود. اگر می خواهید از تابلوها و انواع قاب استفاده کنید نباید از قاب های خیلی بزرگ استفاده کنید تا هماهنگی در فضا حفظ شود.

گیگ شیک در دکوراسیون اتاق خواب : ایده ها و نکات

اتاق خواب بخش مهمی از خانه است که افراد زمان استراحت خود را در آن سپری می کنند. معمولا در این فضا از رنگ های آرامش بخش استفاده می شود. اگر تمایلی ندارید از رنگ های تیره در این فضا استفاده کنید می توانید به سراغ رنگ های نیمه تیره و مقداری روشن تر بروید تا آرامش شما در حین استراحت از بین نرود. انتخاب تختخواب و مبلمان به رنگ قهوه ای انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین می توانید از لوازم الکترونیک مانند تلویزیون و لپ تاپ در این فضا استفاده کنید تا بیانگر طراحی داخلی گیگ شیک باشد.

طراحی داخلی گیگ شیک برای فضای کاری و اداری

معمولا سبک گیگ شیک برای خانه ها کاربرد بیشتری دارد تا فضای اداری ! اما اگر تمایل دارید این سبک را در محل کار اجرا کنید بهتر است کار شما مرتبط با دنیای فیلم، سریال و وسایل الکترونیکی باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. اگر در این زمینه تخصص و مهارت ندارید پیشنهاد می کنیم از کارشناسان مجموعه ” رستا شریعت ” کمک بگیرید.

طراحی خارجی چیست؟

در خصوص تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی باید ویژگی های مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. اغلب ما طراحی خارجی را به عنوان طراحی نمای ساختمان می شناسیم. نمای ساختمان بیانگر خصوصیات و ویژگی های ساختمان و سبک آن می باشد و نخستین عنصری است که در نگاه اول توجه ما را به خود جلب می کند. در حال حاضر از متریال مختلفی برای ساخت نما استفاده می شود که هر کدام از آن ها سبب ایجاد تنوع در چهره شهر خواهند شد. نمای ساختمان صرفا از نظر زیبایی حائز توجه نیست. زیرا نوعی سازه محسوب می شود که باید در چند بعد دیده شود.

این بخش از ساختمان تاثیر زیادی بر عملکرد آن خواهد داشت. به طور مثال برخی از ساختمان ها با استفاده از متریال مخصوص، اقدام به عایق بندی آن می کنند تا باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شوند.  بر همین اساس انتخاب متریال، بر اساس شرایط اقلیمی و منطقه ای انجام می شود. طراحی خارجی صرفا شامل نماسازی نیست. بلکه محوطه سازی ویلا نیز در همین تقسیم بندی قرار می گیرد. هنگامی که محوطه سازی ویلا به بهترین شکل انجام شود بر ارزش ملک تاثیرگذار است. در مطالب قبل شما را انواع محوطه سازی و مسیرسازی آشنا کردیم و گفتیم که ایجاد فضای سبز و نورپردازی عامل مهمی در این موضوع تلقی می شود. در ادامه به بیان اصول مهم در طراحی داخلی وخارجی خواهیم پرداخت تا بیشتر به تفاوت آن ها پی ببرید.

تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی

اصول مهم در طراحی داخلی

پس از آنکه با تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی آشنا شدید نوبت به این می رسد که اصول مهم را درباره هر کدام بدانید. قطعا اجرای این اصول سبب می شود که کیفیت کار ارتقا پیدا کند و به شکل حرفه ای اجرا شود.

توازن و بالانس

منظور از توازن، توزیع برابر اجسام در محیط می باشد که از نظر بصری اهمیت فراوانی دارد. توازن یا بالانس به سه دسته شامل متقارن، شعاعی و نامتقارن تقسیم بندی می شوند.

– بالانس متقارن :  این شیوه از طراحی معمولا در سبک های سنتی مشاهده می شود. بر اساس این روش باید تمام اجسام به طور آینه ای و متقارن در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

– بالانس نامتقارن : این شیوه در سبک های مدرن قابل مشاهده است. در بالانس نامتقارن اجسام و محل قرارگیری آن ها هیچ تقارنی ندارد اما در کل یک هارمونی زیبا میان آن ها دیده می شود. این کار به شدت تخصصی است و باید آن را به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید.

– بالانس شعاعی : این شیوه زمانی اجرا می شود که تمام عناصر و المان ها حول یک نقطه مرکزی چیده شوند. بهتر است این روش در خانه های کوچک برای اجرای یک محیط صمیمانه و شیک پیاده سازی شود.

نقطه کانونی

اگر بخواهیم نقطه کانونی را به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم همان نقطه ای است که در ابتدای ورود شما به محیط، توجهتان را به خود جلب می کند. اگر اصول اولیه و مهم در طراحی داخلی به درستی اجرا شود قطعا می توان چند نقطه کانونی را پیدا کرد.

مقیاس و نسبت

مقیاس و نسبت از مفاهیمی هستند که در تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی اهمیت پیدا می کنند. این دو مفهوم کاملا به یکدیگر وابسته هستند و می تواند تاثیر زیادی بر دکوراسیون فضا داشته باشند. در تعریف این واژه ها باید بگوییم که هر کدام از عناصر باید بر اساس مقایسه یا عنصر دیگر و یا کل فضا سنجیده شود. به طور مثال نمی توان در خانه های کوچک از لوسترهایی با ابعاد بسیار بزرگ استفاده کرد.

رنگ

رنگ تاثیری فراتر از تصور شما بر محیط دارد. اگر با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید به خوبی می دانید که هر کدام از آن ها حامل پیام خاصی است. اگر بتوانید از رنگ ها به درستی استفاده کنید و توازن میان آن ها برقرار کنید حس بهتری در فضا ایجاد می شود. در حال حاضر رنگ های خنثی مانند کرم، سفید، خاکستری و … برای دیوار، کف و سقف استفاده می شود.

تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی

اصول مهم در طراحی خارجی

مهارت متخصصین

راجع به تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی باید اهمیت ویژه ای برای مهارت متخصصین قائل شویم. قطعا پروژه های ساختمانی و طراحی خارجی باید توسط معماران حرفه ای انجام شود. در حال حاضر اغلب نماهای ساختمانی در سبک کلاسیک و مدرن ساخته می شوند که هر کدام از آن ها تاثیر زیادی بر زیبایی چهره شهر می گذارند. یک متخصص به خوبی می داند که کدام متریال بهتر است و چه عناصری می تواند جذابیت آن را بیشتر کند.

نوع مصالح

مصالح و متریال بکار رفته در نمای ساختمان به شدت در طراحی آن تاثیرگذار است. یکی از متریال زیبا، جذاب و البته گران قیمت چوب می باشد. چوب ترموود همان چوب نیم سوز شده می باشد که مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و … دارد. اگر محدودیتی در بودجه ندارید توصیه می کنیم از چوب ترموود استفاده کنید. اما اگر محدودیت بودجه دارید می توانید به سراغ مصالحی همچون سنگ، آجر، سرامیک، سیمان و .. بروید.

شرایط اقلیمی

مصالحی که در نمای ساختمان بکار می روند ارتباط مستقیمی با منطقه جغرافیایی شما دارند .به طور مثال اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می کنید باید از مصالحی استفاده کنید که کیفیت خود را در گرمای زیاد از دست ندهند. همچنین اگر مناطق شمالی زندگی می کنید باید متریالی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم باشند.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *