اطلاعات تماس

بازسازی خانه های کوچک خود را به ما بسپارید

طراحی داخلی خانه های کوچک حتی با هزینه کم، می تواند به شکلی صورت بگیرد که باعث بزرگتر و دلباز تر شدن فضا شود. گروه معماری رستا دیزاین با در اختیار داشتن تیمی با تجربه و حرفه ای می تواند بازسازی خانه های کوچک را برای شما به بهترین شکل انجام دهد.

بازسازی خانه های کوچک

بازسازی خانه های کوچک چه اهمیتی دارند؟

افراد به دلایل مختلفی خانه های خود را بازسازی می کنند، می توان دلایل بازسازی را بالا رفتن سن بنا و فرسوده شدن تجهیزات، تغییر نما و دکوراسیون، مدیریت هزینه ها و … دانست. هزینه بازسازی ساختمان از هزینه نوسازی یا ساختن مجدد ساختمان، کم تر می باشد. یکی دیگر از دلایل بازسازی، ایجاد تنوع و تغییر سبک در طراحی داخلی و دکوراسیون می باشد. همچنین افزودن تجهیزات و امکاناتی که ساختمان فاقد آن می باشد.

بازسازی خانه های کوچک

چگونه از فضای کم و کوچک در بازسازی خانه های کوچک ، استفاده بهینه کنیم؟!

از مهم ترین مشکلات خانه های کوچک، کمبود فضا و نور کم و ناکافی می باشد. گاهی با ایجاد فضای یکپارچه و برداشتن دیوارها، می توان فضا را بزرگتر کرد و همچنین موجب استفاده بهینه می شود. از دیگر اقداماتی که می توان انجام داد، استفاده از المان‌های دکوراتیو مثل میز یا کانتر آشپزخانه، مبل و کتابخانه می باشد که فضای بزرگ تر و کاربردی تر را در اختیار شما قرار می دهد

اصول بازسازی داخلی خانه های کوچک

استفاده از نور کافی و مناسب

نورپردازی مناسب یکی از مهم ترین عوامل در بازسازی خانه های کوچک می باشد. هر چه نور بیشتر باشد، باعث بزرگنمایی خانه می شود و بسیار موثر می باشد. می توان از ارکان اصلی بزرگنمایی فضا، نورپردازی به صورت طبیعی یا مصنوعی را نام برد. همچنین به تنوع رنگی و ترکیب رنگی هالوژن‌ها و لامپ‌ها دقت کنید.

بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک

کاربرد رنگ های روشن

جهت بزرگتر دیده شدن خانه های کوچک، بهتر است در بازسازی و طراحی از رنگ روشن استفاده کرد. می توان از رنگ های خنثی و روشن برای دیوار ها، کفپوش و وسایل خانه استفاده کرد.

رنگ های روشن سرشار از انرژی می باشد و بدون شک همه در نگاه اول عاشق آن می شوند. یکی از مزایای بسیار مهم رنگ های روشن، قابلیت اضافه کردن تقریبا تمامی رنگ ها به صورت تاکیدی می باشد. 

بازسازی و دکوراسیون داخلی

ما بهترین تجربه را در اختیار شما قرار می دهیم

بازسازی و دکوراسیون داخلی

بازسازی داخلی منزل آیا باعث کاهش هزینه های ما میشود؟!
100% این موضوع صحت دارد؛ بازسازی خانه عموما یکی از عواملی است که باعث کاهش هزینه های ما میشود.
شما با بازسازی هم طرح مورد دلخواهتان را اجرا کرده اید و هم در هزینه های خود صرفه جویی میکنید. بازسازی خانه های کوچک نسبت به خانه های بزرگ زمان کمتر، هزینه کمتر، و در عین حال نتیجه راضی کننده دارد.

بازسازی خانه های کوچک

هدف از بازسازی خانه چیست؟!

قبل از برسی هر چیزی باید هدفمان را از بازسازی خانه مشخص کنیم. در بسیاری از مواقع فضای ما فرسوده و آسیب دیده شده است، در این مواقع ما اولین موضوعی که مورد بررسی قرار میدهیم بازسازی منزل ماست. دومین دلیل برای بازسازی منزل قدیمی و به عبارتی دمده شدن آن است؛ همه ما علاقه به فضایی مدرن و شیک هستیم و در این مواقع عقلانی ترین امر بازسازی خانه میباشد. گاهی ما بودجه کافی برای خرید یا تعویض منزل جدید را نداریم ولی با بازسازی خانه میتوانیم تغییری محسوس ایجاد کنیم!!
بهینه سازی فضای کوچک خانه نیز از دیگر دلایل بازسازی خانه میباشد، با بازسازی خانه های کوچک شما میتوانید بیشترین استفاده را از فضای منزل خود داشته باشید.

بهینه سازی فضا چیست؟

بهینه سازی فضا چیست؟! استفاده درست و کاربردی از فضا، به خصوص در مکان هایی که کوچک هستند و همچنین مجموعه ای از ترفند ها و روش هایی برای بزرگتر دیده شدن فضا، بهینه سازی در فضا میباشد. ممکن است منزل، محل کار و… شما دارای فضای کافی نباشد!! و شرایط تعویض آن مکان را ندارید. بازسازی و بهینه سازی خانه یا محل کار بهترین راه حل برای ایجاد تغییر و آزادسازی فضا، همین روش میباشد. اغلب افراد برای کاهش هزینه نیز از بهینه سازی فضا نیز استفاده میکنند.  

بهینه سازی خانه های کوچک

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین دلایل برای بازسازی خانه های کوچک، بهینه سازی این خانه ها میباشد. گاهی با برآیند بودجه و کنترل کیفی هزینه ها به این نتیجه میرسیم که بودجه لازم و کافی برای تعویض خانه و یا اسباب کشی به خانه جدید را نداریم!! بهینه سازی و بازسازی خانه های کوچک بهترین روش برای حل مشکل ماست. برخی مواقع خانه ما دارای ارزش معنوی یا مادی و یا فرهنگی میباشد!! در این صورت ما میل به جا به جایی و تعویض منزل خود را نداریم، در این صورت نیز بازسازی خانه بهترین روش برای ماست.

پروژه کوپ

محل پروژه: محلات
کارفرما: اقای کربلایی
متراژ: ۵۰۰متر مربع زیربنا (فضاهای طبقه همکف)
طراح: مهندس رستا شریعت

قبل و بعد بازسازی

محل پروژه : نیاوران

مشتری: آقای قادری

معمار: رستا شریعت

بازسازی خانه های کوچک

امروزه بازسازی خانه های کوچک رواج زیادی گرفته است. در حال حاضر خانه های ویلایی و بزرگ برای زندگی شهری مناسب نیستند و اغلب افراد به دنبال سکونت در آپارتمان هستند. یکی از تصورات رایجی که در ذهن افراد وجود دارد این است که فکر می کنند متراژ ارتباط مستقیمی با جادار بودن خانه دارد. در حالی که اگر خانه به درستی بازسازی شود هر چقدر هم کوچک باشد باز هم از فضای کافی برخوردار است. اگر هم اکنون در خانه ای کوچک زندگی می کنید این مطلب برای شما مفید خواهد بود. زیرا به بررسی جوانب مختلف بازسازی خانه های کوچک خواهیم پرداخت.

قبل
بعدی

بازسازی بخش های مختلف خانه

از نظر شما چرا افراد به دنبال بازسازی خانه های کوچک هستند؟ ما در عصری زندگی می کنیم که زندگی در آپارتمان های 30 یا 40 متری چیز عجیبی نیست. اما متراژ خانه نمی تواند تعیین کننده جا دار بودن آن باشد. زیرا تکنیک هایی در بازسازی وجود دارد که کمک می کند فضاسازی به بهترین شیوه ممکن انجام شود. از آنجایی که قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل در بازسازی نسبت به نوسازی کمتر است افراد ترجیح می دهند گزینه بازسازی را انتخاب کنند. شما عزیزان می توانید برای کسب بهترین نتیجه به سراغ شرکت های بازسازی در تهران بروید. این شرکت ها علاوه بر بازسازی و دکوراسیون داخلی اقدام به طراحی باغ ویلا، طراحی واحدهای تجاری و اداری و … نیز می کنند.

راهکارهای بلندتر نشان دادن سقف

سقف های بلند می توانند فضا را بزرگ تر و شکوهمندتر نشان دهند. خانه های آپارتمانی از ارتفاع استاندارد سقف برخوردار هستند اما با استفاده از تکنیک هایی می توان سقف را بلندتر نشان داد و کمک کرد که فضا بزرگ تر به نظر برسد.

بازسازی خانه های کوچک

انتخاب مبلمان با ارتفاع کوتاه

همان طور که می دانید صنعت مبل سازی یکی از صنایعی است که بیشترین میزان تنوع و خلاقیت در آن وجود دارد. مدل های بسیار متنوعی در بازار به فروش می رسند که انتخاب هر کدام از آن ها بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه افراد انجام می شود. اگر سقف خانه شما ارتفاعی کمتر از 2.5 متر دارد و احساس می کنید که دیوارها به شما فشار وارد می کنند توصیه می کنیم مبلمانی را انتخاب کنید که ارتفاع کوتاه تری دارند. از مزایای مبلمان کوتاه این است که اگر آن ها را در برابر پنجره چیدمان کنید از ورود نور طبیعی به خانه جلوگیری نخواهد کرد.

بازسازی خانه های کوچک

طراحی عمودی

استفاده از طراحی عمودی بر روی دیوار باعث می شود که سقف بلندتر نشان داده شود. المان های مختلفی وجود دارند که دارای طراحی عمودی هستند. به طور مثال شلف های دیواری، کتابخانه های عمودی، تابلوها و … می تواند شما را به هدف تان نزدیک کند.

بازسازی خانه های کوچک

نصب پرده مناسب

پرده های خانه را به چوب هایی آویزان کنید که تا حد امکان نزدیک به سقف وصل شده اند. هر چه پرده در ارتفاع بالاتری نصب شود باعث ایجاد خطای دید شده و می تواند سقف را بلندتر نشان دهد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بلندی پرده را تا کف زمین در نظر بگیرید و از انتخاب پرده های کوتاه اجتناب کنید.

بازسازی خانه های کوچک

انتخاب رنگ مناسب برای سقف

رنگ ها نقش مهمی در بهبود فضا و بازسازی خانه های کوچک دارند. رنگ های روشن مانند آبی، سبز کاهویی، سفید و رنگ های خنثی سقف را بلندتر نشان می دهند. به هیچ عنوان رنگ های تیره را انتخاب نکنید.

از چه نوع مصالحی در بازسازی آپارتمان می توان استفاده کرد؟

واقعیت این است که متریال و مصالح مختلفی برای بازسازی بخش های مختلف خانه وجود دارد. مهم آن است که شما قصد بازسازی کدام بخش را دارید. در این قسمت شما را با مصالح مورد نیاز برای بازسازی سقف و کف خانه آشنا خواهیم کرد. زیرا این دو بخش، نقش مهمی در زیبایی و ایجاد احساس آرامش در منزل دارند.

مصالح مورد استفاده برای بازسازی سقف آپارتمان کوچک

سقف از مهم ترین اجزای هر خانه می باشد که علاوه بر جداسازی طبقات،  وظایفی همچون جلوگیری از نفوذ باران، برف و … را دارد. در حال حاضر متریال گوناگونی برای بازسازی خانه های کوچک و سقف آن ها وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. نخستین موضوعی که باید قبل از بازسازی سقف به آن توجه کنیم این است که آیا سقف نیاز به گچ کاری دارد یا خیر؟ اگر نیاز به مرمت بود باید ابتدا از گچ سفید استفاده کنید و سپس متریال زیر را به کار بگیرید.

کناف

کناف جزو سقف های کاذب محسوب می شود که بدون درز می باشد و از وزن کمی برخوردار است. نصب آن بسیار راحت  و سریع است و می تواند جلوه زیادی در خانه شما ایجاد کند. معمولا سقف های کناف از جنس خوبی برخوردار هستند و به عنوان سقف های ضدحریق شناخته می شوند.

بازسازی منزل

پیش ساخته یا گچی

 سقف های کاذب گچی جزو سقف های پیش ساخته هستند که در مکان های تجاری و اداری از آن استفاده می شود. آن ها ضد رطوبت می باشند و نصب آسانی دارند. در اغلب سقف های پیش ساخته از نورپردازی استفاده می شود که زیبایی آن را دوچندان می کند.

بازسازی آپارتمان با کمترین هزینه

رابیتس

رابیتس از زیباترین متریال در بازسازی خانه های کوچک محسوب می شود که وزن آن نسبت به مدل های قبل مقداری بیشتر است. تنوع ظاهری آن ها بسیار زیاد است و قیمت ارزانی دارند. رابیتس در دسته قدیمی ترین سقف های کاذب قرار می گیرد و به دلیل کیفیت بالا، هنوز هم مشتریان خود را دارد.

بازسازی خانه با کمترین هزینه

آکوستیک

زمانی از سقف های اکوستیک استفاده می شود که قصد دارید از عایق صدا استفاده کنید. این سقف ها علاوه بر منازل در سایر مکان ها از جمله مراکز درمانی، سینماها و … نیز کاربرد دارد. وجود آلودگی صوتی در محل مهم ترین علت نصب سقف آکوستیک می باشد.

سایر متریالی که برای بازسازی سقف بکار گرفته می شوند شامل سقف کاذب آلومینیوم و شیشه ای است که هر کدام از آن ها داری ویژگی های منحصر به فردی هستند.

بازسازی اتاق نشیمن

مصالح برای بازسازی کف آپارتمان کوچک

انتخاب متریال مناسب برای بازسازی کف آپارتمان های کوچک ارتباط مستقیمی به کاربرد مکان دارد. به طور مثال بازسازی کف آشپزخانه، پذیرایی، حمام و … با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی می توان گفت که سرامیک، کاشی، پارکت، PVC و … از رایج ترین آن ها محسوب می شوند. اگر کف نیاز به مقاوم سازی داشته باشد از ماسه، سیمان و بتن استفاده می کنیم.

سرامیک

سرامیک جزو متریال محبوب در بازسازی خانه های کوچک و آپارتمانی محسوب می شود و برای مکان هایی مانند آشپزخانه که از محیطی مرطوب برخوردار هستند گزینه مناسبی می باشد. سرامیک ها در برابر مواد اسیدی، شستشو و … مقاوم هستند. اگر از سرامیک های بزرگ استفاده کنید درزهای کمتری خواهد داشت و در نهایت نفوذ آب به زیر کار کاهش پیدا می کند. سرامیک های نسل جدید به نام سرامیک پرسلان شناخته می شوند که علاوه بر مقاومت بالا از پولیش فوق العاده خوبی نیز برخوردار هستند.

بازسازی داخلی منزل

سنگ

سنگ هایی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند در دو نوع مصنوعی و طبیعی به فروش می رسند. شما می توانید برش اسلب را برای آن ها انتخاب کنید. برش اسلب به معنای برش های بزرگ تر از حد استاندارد و به متراژ دلخواه است. سنگ گزینه گران قیمتی محسوب می شود و نسبت به سایر متریال از مقاومت کمتری در برابر مواد اسیدی برخوردار است. به همین دلیل اگر قصد دارید سنگ را انتخاب کنید باید در استفاده از مواد شوینده دقت کافی را به خرج دهید.

پارکت

بازسازی خانه های کوچک

پارکت ها دارای هسته از جنس MDF هستند که با PVC پوشش داده می شوند. مقاومت آن ها در برابر رطوبت نسبت به سرامیک و سنگ کمتر است. به همین دلیل در مکان هایی مانند آشپزخانه به کار نمی روند. اما می توان آن ها را در سایر بخش های ساختمان مانند پذیرایی، اتاق ها و … بکار برد. از دیگر متریال مورد استفاده برای بازسازی کف آپارتمان می توان به کف پوش های چوب پنبه ای و کف پوش های PVC اشاره کرد.

بازسازی خانه های کوچک

چند راهکار برای افزایش فضای آپارتمان در بازسازی ساختمان کوچک

  • در بازسازی خانه های کوچک ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند مشکل کمبود فضا را برطرف کنید. یکی از آن ها استفاده از میز کشویی در کانتر آشپزخانه به جای استفاده از میز ناهارخوری است.
  • آشپزخانه از مهم ترین بخش های خانه محسوب می شود که می توانیم راهکارهای مختلفی را برای فضاسازی آن اجرا کنیم. به طور مثال می توانید به جای چیدن موادی مانند ادویه، حبوبات و … بر روی کابینت یا درون آن، یک قفسه دیواری نصب کنیم و آن ها را بر روی قفسه تعبیه کنیم.

 

  • اگر متراژ حمام کوچک است می توانید قفسه هایی بر روی دیوار آن نصب کنید و تمام وسایل بهداشتی را بر روی آن قرار دهید. همچنین تعبیه کردن کشو در زیر وان حمام و قرار دادن وسایلی مانند حوله، شامپو و .. آن می توانید گام دیگری در فضاسازی بردارید.
  • اگر متراژ اتاق کم است توصیه می کنیم از تختخواب های تاشو استفاده کنید. تا کردن این تختخواب ها در طول روز سبب می شود که شما فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. اگر تخت از نوع غیرتاشو است توصیه می کنیم در زیر آن کشوهایی تعبیه کنید و وسایل اضافه خود را در آن قرار دهید. این کار برای اتاق هایی که بیشتر از یک نفر در آن زندگی می کنند بسیار لازم است.

آیا مالک می تواند شخصا کارهای بازسازی خانه را انجام دهد؟

بازسازی خانه های کوچک از بخش های مختلفی برخوردار است که در بخش های قبل به آن اشاره کردیم. قطعا برخی از امور به دست مالک قابل انجام است. اما برخی از کارها بسیار تخصصی هستند. به طور مثال شما نمی توانید به تنهایی اقدام به بازسازی سقف یا کف خانه کنید. اما می توانید با نصب قفسه ها و شلف های دیواری، گامی هر چند کوچک در بازسازی خانه بردارید. همچنین انجام کارهای سبک مانند تعویض روکش کابینت ها، خرید تختخواب تاشو و … توسط مالک امکان پذیر است. اگر قصد دارید بازسازی را به طور اساسی انجام دهید باید به سراغ بهترین شرکت های بازسازی خانه در تهران بروید.

قبل
بعدی

چگونه می توانیم از فضاهای کوچک نهایت استفاده را بکنیم؟

استفاده ی چند منظوره

توصیه می کنیم از بخش های مختلف خانه نهایت استفاده را بکنید. به طور مثال می توانید از کابینتی که در وسط آشپزخانه قرار دارد و برای نگهداری وسایل مختلف از آن استفاده می کنید، در نقش میز ناهارخوری هم ظاهر شود. تنها کافیست دو عدد صندلی در کنار آن قرار دهید.

مبلمان تاشو

مبلمان های تاشو یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین لوازم منزل هستند که برای خانه های کوچک بسیار مناسب اند. این مبلمان قادرند به تختخواب تبدیل شوند. اگر چند نفر در یک اتاق زندگی می کنند بهترین انتخاب مبلمان تختخواب شو می باشد. معمولا قیمت آن ها از مبل های معمولی گران تر است اما قطعا ارزشش را دارد.

تقسیم بندی مناسب

تقسیم بندی مناسب صرفا با استفاده کمدها و قفسه ها انجام می شود. زیرا این ابزارها به شما کمک می کنند تا بیشترین نظم را به خانه دهید. توصیه می کنیم قفسه ها و کمدهای زیبا انتخاب کنید تا جلوه خانه تان زیباتر شود.

بازسازی آپارتمان کوچک

مبلمان مناسب

در بخش قبل اشاره ای به مبل های تختخواب شو داشتیم. در این بخش می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اگر خانه شما کوچک است و می خواهید حداکثر استفاده از فضا داشته باشید حتما مبل هایی را انتخاب کنید که از طراحی اسپرت، ال و نیمه کلاسیک برخوردار هستند. به هیچ عنوان مبل های سلطنتی را انتخاب نکنید. زیرا محیط را کوچک تر از آنچه که هست نشان می دهد.

اهمیت بازسازی خانه های کوچک

جالب است بدانید که ساختار خانه شباهت زیادی با ساختار بدن انسان دارد. همان طور که تغذیه مناسب و ورزش می تواند به افزایش طول عمر ما کمک کند بازسازی خانه و رسیدگی به بخش های مهم آن نیز همین نتیجه را در پی خواهد داشت. خانه به مرور زمان دچار فرسودگی در تاسیسات، لوله کشی و … می شود. به همین دلیل شاهد بروز مشکلاتی مانند رطوبت و نم گرفتگی در آن هستیم. ایجاد ترک در دیوار و سقف از مهم ترین نشانه های نیاز خانه به بازسازی می باشد.

اگر بازسازی به شیوه ای اصولی انجام شود نه تنها باعث استحکام خانه می شود بلکه طول عمر آن را افزایش می دهد. شما می توانید بازسازی خانه های آپارتمانی، ویلایی، کلنگی و …. را به شرکت ” رستا شریعت ” بسپارید. این شرکت علاوه بر ترمیم و بهبود ساختار خانه، اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی آن نیز می کند وشما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از مزایای همکاری با این شرکت بهره مند شوید.

مراحل بازسازی خانه های کوچک

نخستین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا می خواهید تمام خانه را بازسازی کنید یا تنها بخش هایی از آن را ؟ بعد از پاسخ به این سوال یک چک لیست تهیه کنید. قطعا جستجو در اینترنت و مطالعه مقاله هایی مانند مقاله پیش رو کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بازسازی آپارتمان کوچک

تهیه چک لیست

بودجه بندی

قطعا تعیین هزینه بازسازی منزل بر عهده متخصصین و شرکت های فعال در این زمینه است. اما توصیه می کنیم شما هم میزان بودجه خود را تعیین کنید تا بتوانید بر اساس آن، متریال و مصالح مورد نظرتان را تهیه کنید. اکیدا توصیه می کنیم کیفیت را فدای قیمت نکنید. زیرا بازسازی خانه امری است که ممکن است هر 20 سال یکبار رخ دهد. پس خساست به خرج ندهید !

مراجعه به شرکت های متخصص

شما باید بعد از تهیه چک لیست و بودجه، به سراغ متخصصین در این حوزه بروید. همان طور که قبلا اشاره کردیم یکی از بهترین شرکت های بازسازی خانه در تهران شرکت ” رستا شریعت ” می باشد. مشاورین و کارشناسانی که در این شرکت مشغول به کار هستند به شما کمک می کنند تا بفهمید که از بازسازی چه می خواهید؟ آیا صرفا به دنبال زیباتر کردن خانه هستید یا می خواهید علاوه بر زیبایی، به مرمت و تعمیر خانه بپردازید. بعد از توافق بر روی موارد مختلف، یک قرارداد میان شما و شرکت برای آغاز بازسازی امضا می شود.

طراحی اصولی

هنگامی که شرکت از نیازها و میزان بودجه شما مطلع باشد می تواند طراحی را بر اساس آن انجام دهد. او از خانه بازدید می کند تا بتواند کلیت کار را ببیند. طراحی بر اساس سبک های مختلف و البته سلیقه شما انجام می شود. خوشبختانه در این مسیر، تکنولوژی به کمک ما آمده و می توانیم بازسازی را با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی انجام دهیم. در قراردادی که میان شما و شرکت امضا می شود باید مفادی از جمله مدت زمان اجرای کار، دستمزد، شرایط فسخ قرارداد و … ذکر شود.

بازسازی و نوسازی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در بازسازی هیچگونه تغییری در فونداسیون و بنیاد خانه ایجاد نمی شود. زیرا خانه قبلا ساخته شده و ما صرفا قصد ایجاد تغییرات ظاهری در آن را داریم. البته در بازسازی می توان تغییراتی همچون تخریب یک دیوار یا ساخت یک تیغه جدید را انجام داد. از دیگر کارهایی که در بازسازی انجام می شود تعمیر تاسیسات، تعویض کابینت ها، تغییر کف و سقف و … می باشد. اما در نوسازی شاهد این هستیم که تمام بخش ها از جمله فونداسیون طراحی می شود و سپس ساخت خانه آغاز خواهد شد. بر همین اساس می توان گفت که بازسازی هزینه کمتری دارد و می تواند بر روی خانه های قدیمی یا آپارتمان های کوچک اعمال شود.

بازسازی خانه های کوچک

بازسازی خانه های کوچک خود را از کجا آغاز کنیم؟

آشپزخانه

طراحی آشپزخانه تاثیر زیادی در طراحی خانه های کوچک دارد. اجرای کابینت ها با رنگ ایده آل، استفاده از شیشه به جای درب در برخی از کابینت ها و … باعث می شود که نور به خوبی منعکس شود و جلوه خوبی ایجاد کند. پس بهتر است که بازسازی خانه های کوچک را از آشپزخانه شروع کنیم. امروزه از کابینت های جزیره استفاده می شود. جزیره همان اپن قدیم است که مجموعه ای از کابینت های مجزا می باشد که در وسط آشپزخانه قرار داده می شود و می تواند به عنوان میزناهارخوری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام یکی از پروسه های زمان بر محسوب می شود و هزینه ای که برای پرداخت می کنید بر اساس نیاز و پیشنهاد شماست. در اغلب مواقع بازسازی محدود به تعویض شیرآلات، تعویض مدل توالت فرنگی و … می شود .اما اگر بخواهید تاسیسات ولوله کشی آن را تعویض کنید باید هزینه جداگانه ای بابت آن در نظر بگیرید.

اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب در خانه های کوچک محبوبیت زیادی دارد. شما می توانید با تعویض رنگ دیوار یا استفاده از کاغذدیواری به جای رنگ، جذابیت بیشتری به اتاق ببخشید. نورپردازی سقف در اتاق خواب از دیگر نکاتی است که در بازسازی خانه اهمیت دارد و می تواند باعث تغییر چهره اتاق خواب شود.

بازسازی خانه های کوچک

نشیمن

پس از آنکه آشپزخانه، سرویس بهداشتی وحمام و اتاق خواب را بازسازی کردید باید به سراغ نشمین بروید. اگر یک جستجوی مختصر در اینترنت کنید به خوبی با سبک های متنوع و جذاب در چیدمان اتاق نشیمن آشنا خواهید شد. استفاده از رنگ های متنوع، تغییر چیدمان مبلمان، نصب پرده جدید و … همگی در بازسازی این بخش از خانه تاثیرگذار هستند.

اهداف بازسازی خانه های کوچک

قطعا مهم ترین هدف از بازسازی خانه های کوچک، فضاسازی و بهینه سازی فضاست. اما اگر خانه قدیمی باشد و نیاز به بازسازی اساسی داشته باشد، این کار باعث افزایش طول عمر آن نیز خواهد شد. توصیه می کنیم اگر خانه خیلی قدیمی است و جزو خانه های کلنگی محسوب می شود به هیچ عنوان خودتان برای بازسازی اقدام نکنید و تمام مراحل را به شرکت های مجرب در این زمینه بسپارید.

مقدار بودجه برای بازسازی خانه های کوچک

بدون شک میزان بودجه ای که در نظر می گیرید ارتباط مستقیمی با نوع بازسازی و وسعت آن دارد. هر چه متریال مورد نظر در بازسازی خانه گران تر باشد و یا به تعمیرات اساسی در خانه نیاز داشته باشید هزینه آن افزایش پیدا می کند. همچنین اگر بخواهید با شرکت های مجرب و باسابقه همکاری کنید باید میزان بودجه را افزایش دهید. اکیدا توصیه می کنیم بازسازی را به افراد کم تجربه و غیرحرفه ای نسپارید.

قبل
بعدی

هزینه بازسازی خانه های کوچک به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی هزینه بازسازی خانه های کوچک کمتر از خانه های بزرگ و ویلایی می باشد. عواملی مانند دستمزد کارگران و پیمانکاران در این بخش اهمیت زیادی دارد. زیرا شرکت های معماری برای هر بخش از بازسازی، از پیمانکاران متفاوتی کمک می گیرند. به طور مثال بازسازی سقف خانه به تخصص جداگانه ای از بازسازی کف نیازمند است. همچنین تعویض کابینت ها، تعمیر لوله کشی و … نیازمند تخصص و مهارت مجزا است.

از دیگر عواملی که در بازسازی خانه تاثیرگذار است وسعت بازسازی است. اگر بخواهید دیوار اضافی را تخریب کنید و یا دیوار اضافه ایجاد کنید هزینه بازسازی افزایش پیدا خواهد کرد. اگر دیوار یا سقف خانه به گچ کاری نیاز داشته باشد و یا تمایل به تعویض کاغذدیواری، رنگ دیوارها و … داشته باشید باید مبلغ بالاتری برای بازسازی پرداخت کنید. کاغذدیواری هایی که برای خانه های لوکس نصب می شوند گران تر از کاغذدیواری های معمولی است و می تواند تغییر زیادی در بودجه شما ایجاد کنند.

بازسازی خانه های کوچک را به چه شرکتی بسپاریم؟

از معتبرترین شرکت های معماری در تهران، شرکت رستا شریعت می باشد. این شرکت که در زمینه بازسازی خانه های کوچک، طراحی دکوراسیون داخلی و … فعال است با سازمان های مختلف مانند شهرداری و بوستان های تهران نیز همکاری کرده است. این شرکت با بیش از 10 سال سابقه در این زمینه و بهره گیری از پیمانکاران متخصص توانسته جایگاه ویژه ای در میان رقبا کسب کند. اگر نگاهی به نمونه کارهای موجود در این وب سایت کنید به خوبی متوجه می شوید که این شرکت از متریال باکیفیت و مرغوب در بازسازی استفاده می کند و می تواند طراحی را بر اساس نظر و سلیقه شما انجام دهد. از مهم ترین فعالیت های این شرکت علاوه بر معماری و بازسازی خانه های کوچک، طراحی مناظر شهری می باشد.

آیا برای بازسازی ساختمان ها به مجوز نیاز داریم؟

اگر بازسازی ساختمان به صورت جزئی باشد هیچ نیازی به دریافت مجوز وجود ندارد. به طور مثال رنگ آمیزی ساختمان، عوض کردن درب و پنجره، نماکاری دیوارها، مرمت کردن بام و لوله کشی آب، گاز و فاضلاب نیازی به کسب مجوز ندارد. اما اگر می خواهید تغییر کاربری، تراکم اضافه، تجاوز به معابر یا احداث بنای جدید را انجام دهید باید حتما مجوزهای لازم را از سازمان های مرتبط اخذ کنید.

زمان مورد نیاز برای انجام بازسازی خانه های کوچک

پاسخ به سوال فوق به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عاملی که سبب می شود زمان مورد نیاز برای بازسازی خانه های کوچک کاهش پیدا کند افزایش تعداد نیروها و کارگران است. هر چقدر بازسازی خانه گسترده تر باشد باید زمان بیشتری برای آن در نظر بگیریم. اگر بازسازی وسیع باشد می توان زمانی حدود 2 الی 4 ماه را برای آن در نظر گرفت. اما این عدد قطعی نیست و به شرایط خانه هم بستگی دارد.

بازسازی خانه های کوچک

طراحی اتاق خواب و پذیرایی در بازسازی خانه های کوچک

اتاق خواب

معمولا آپارتمان ها از اتاق خواب هایی با متراژ کم برخوردار هستند. به همین دلیل می توان از وسایل چندمنظوره در آن استفاده کرد. اگر شما دارای بیش از 1 فرزند هستید می توانید از تختخواب های چند طبقه برای آن ها استفاده کنید. این کار باعث می شود که از قراردادن تختخواب های تک نفره در اتاق جلوگیری شود. همچنین استفاده از کمدها، قفسه ها و نظم دهنده های زیبا به شما کمک می کند از فضایی که در اختیار دارید بیشترین استفاده را بکنید. از دیگر کارهایی که می توانیم در بازسازی اتاق خواب انجام دهیم استفاده از کاغذدیواری یا رنگ های روشن می باشد. هر چه رنگ دیوارها و سقف روشن تر باشد فضا بزرگ تر نشان داده می شود.

بازسازی اتاق نشیمن

پذیرایی

یکی از لوازم دکوراتیو که در سال های اخیر رواج زیادی پیدا کرده است، آینه های دکوراتیو می باشد. اغلب افراد تمایل زیادی به استفاده از این آینه ها دارند. اگر فضای پذیرایی کوچک است می توانید یکی از دیوارها را به طور سرتاسری آینه دکوراتیو تعبیه کنید تا با انعکاس نور، فضا را بزرگ تر نشان دهد. همچنین استفاده از مبلمان جمع و جور و سبک های مدرن، از شلوغ شدن بیش از حد فضا جلوگیری کنید. تعبیه کردن کتابخانه های عمودی، استفاده از طراحی ها و المان های عمودی از دیگر فاکتورهای موثر در بازسازی خانه های کوچک می باشد.

قبل
بعدی

بازسازی خانه های کوچک به سبک مدرن و کلاسیک

سبک مدرن

سبک مدرن یکی از سبک های محبوب در سال های اخیر می باشد که طرفداران زیادی دارد. اگر با سبک مینیمال ( ساده گرایی ) آشنایی داشته باشید به خوبی می دانید که این سبک یکی از سبک های مدرن می باشد. در بازسازی خانه های کوچک به سبک مدرن باید علاوه بر طراحی باز، حریم شخصی افراد را نیز حفظ کنیم.  از ویژگی های این سبک می توان به استفاده از کاغذدیواری های ساده، رنگ های خنثی، نورپردازی ملایم، عدم استفاده از لوازم اضافی و … اشاره کرد. در بازسازی خانه های کوچک به سبک مدرن تلاش می شود تا به جای نور مصنوعی، از نور طبیعی استفاده شود.

سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک شاهد سقف های بلند در ساختمان هستیم. زیرا سقف های بلند شکوه بیشتری به سبک کلاسیک می بخشد. از مشخصه های سبک کلاسیک، استفاده از گچ بری ها و کتیبه هاست. رنگ هایی که در این سبک بکار می روند شامل سفید مات، کرمی، بژ، طلایی، یشمی و … می باشد که سبب می شود محیط خانه محیطی مجلل به نظر برسد. در دیوارها از پنل های پارچه ای، کاغذ دیواری لوکس یا چوب طبیعی استفاده می شود و برای کف نیز از کفپوش های مرغوب و بهترین برند استفاده خواهد شد. در واقع می توان گفت که سبک کلاسیک نوعی سبک شلوغ محسوب می شود که برای خانه های کوچک مناسب نمی باشد و توصیه می کنیم آن را در خانه هایی با متراژ بالا اجرا کنید.

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند یک سیستم مدرن و اتصال داده شده است که از فناوری‌های روز دنیا مانند اینترنت اشیاء (IoT)، شبکه‌های کامپیوتری، سنسورها، دستگاه‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای خاص برای مدیریت و کنترل اجزای مختلف خانه استفاده می‌کند. این سیستم امکانات و خدمات متعددی را به ساکنان خانه فراهم می‌کند تا زندگی را راحت‌تر، ایمن‌تر، صرفه‌جویانه‌تر و هوشمندانه‌تر کند.

به عنوان مثال، خانه هوشمند می‌تواند اقلامی را مدیریت کند مانند نورها، گرمایش و سرمایش، سیستم‌های امنیتی، دستگاه‌های الکترونیکی و حتی دستگاه‌های آشپزخانه. ساکنان می‌توانند از طریق تلفن همراه یا دستگاه‌های کنترل هوشمند دیگر به دوربین‌ها، ترموستات‌ها، سیستم‌های صوتی و تصویری، و دیگر اجزا دسترسی داشته باشند.

 

به علاوه، خانه هوشمند می‌تواند به تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده از مصرف انرژی، رفتار ساکنان و شرایط محیطی کمک کند تا بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت منابع بهتری در خانه انجام شود.

کلیدی‌ترین ویژگی خانه هوشمند این است که به ساکنان امکان کنترل و مدیریت خانه خود را از راه دور از طریق اینترنت می‌دهد و از طریق خدمات اتصال داده شده می‌تواند به طور هوشمندانه و خودکار واکنش نشان دهد.

قبل و بعد بازسازی خانه های کوچک

بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
بازسازی خانه های کوچک
قبل
بعدی

نظرات (6)

  1. مانیا
    ۴ شهریور ۱۴۰۲

    سلام
    آیا میتونم خودم بازسازی خانه ام را انجام بدم؟؟

    • رومینا فیروزبخش
      ۴ شهریور ۱۴۰۲

      سلام
      بله، اگر تجربه و مهارت لازم را دارید، می‌توانید بخش‌هایی از بازسازی را خودتان انجام دهید. اما برای بخش‌های پیچیده‌تر و مهم، بهتر است به متخصصین مراجعه کنید تا از انجام کارهای صحیح و با کیفیت اطمینان حاصل کنید.

  2. رعنا
    ۸ شهریور ۱۴۰۲

    سلام مرسی از سایت زیباتون
    من یه سوال داشتم در رابطه با هزینه های بازسازی و اینکه چطور میتونم با کمترین‌ هزینه بازسازی انجام بدم؟؟

    • رومینا فیروزبخش
      ۸ شهریور ۱۴۰۲

      سلام ممنون نظر لطفتونه
      برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت هوشمندانه از هزینه‌ها بسیار مهم میباشد. تعیین بودجه، انتخاب مصالح باکیفیت و مقایسه قیمت‌ها از اقداماتی هستند که می‌تواند کمک کند تا هزینه‌ها کنترل شوند. برای کمک بیشتر در این میتونید با ما تماس بگیرید.
      02188874291

  3. پریناز
    ۸ شهریور ۱۴۰۲

    سلام من میخواستم خونم رو بازسازی کنم ولی نمیدونم باید از کجا شروع کنم . میشه لطفا راهنمایی کنید

    • رومینا فیروزبخش
      ۸ شهریور ۱۴۰۲

      سلام
      میتونید با مشاورین ما با شماره 02188874291 یا 09129285812 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)