اطلاعات تماس

انواع سبک های طراحی داخلی
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

انتخاب هر کدام از انواع سبک های طراحی داخلی به شما کمک می کند تا محیط خانه تان را دلنشین کنید و از حضور در آن لذت ببرید. قطعا خانه محلی برای فراغت و آرامش است و عوامل زیادی در ایجاد این آرامش نقش دارند. در حال حاضر اجرای دکوراسیون داخلی منزل بر اساس سلیقه شما انجام می شود. اما پارامترهایی مانند مساحت خانه نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. مثلا نمی توانید سبک های کلاسیک را در خانه های آپارتمانی و کوچک اجرا کنید. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با ویژگی های انواع سبک های طراحی داخلی آشنا شوید و با آگاهی کامل آن ها را در خانه خود اجرا کنید.

انواع سبک های طراحی داخلی  

طراحی داخلی چیست؟

قبل از آنکه به بررسی انواع سبک های طراحی داخلی بپردازیم باید عبارت ” طراحی داخلی ” را تعریف کنیم. طراحی داخلی یکی از شاخه های علم معماری است که تلاش می کند عناصر را به نحوی کنار هم چیدمان کند که هیچگونه ناهمخوانی در میان آن ها وجود نداشته باشد.  مبلمان، جنبه های سازه ای، نورپردازی، رنگ ها و … همگی در طراحی داخلی نقش مهمی دارند. معمار بر روی طراحی کلی بنا تمرکز دارد و هر کدام از بخش های مذکور توسط متخصصین آن حوزه انجام می شوند. وظیفه معمار در اجرای انواع سبک های طراحی داخلی این است که به جنبه های دقیق مقیاس، ویژگی های زیبایی شناختی، کاربرد هر کدام از عناصر و … توجه کند.

بدون شک رشته طراحی داخلی جزو رشته هایی محسوب می شود که در حال توسعه است و نه تنها منازل مسکونی، بلکه ساختمان های اداری می توانند از این تخصص برای بهبود فضا استفاده کنند. شرکت ” رستا شریعت ” یکی از مجموعه های متخصص در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی محسوب می شود که شما عزیزان می توانید بازسازی خانه های کوچک و ویلایی، طراحی باغ ویلا و … را به آن بسپارید. همکاری با شرکت رستا شریعت شما را از گونه نگرانی از جمله قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل رها می کند. این شرکت در تلاش است تا بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت ارائه دهد و بتواند رضایت شما هموطنان گرامی را جلب کند

طراحی مینیمالیسم چیست ؟

طراحی داخلی مینیمالیسم چیست ؟ مینیمالیسم یکی از مدرن ترین انواع سبک های طراحی داخلی می باشد که بدون شک نوعی سبک زندگی نیز محسوب می شود. این طراحی بسیار گرم و بی سروصداست. به این معنا که هیچ گونه عنصر اضافی در محیط دیده نمی شود و تمام المان ها به صورت کاربردی طراحی می شوند. سادگی اتاق ها، نشمین، آشپزخانه و … از ویژگی های مهم این سبک شناخته می شود. قطعا این شیوه از طراحی می تواند فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهد و نهایتا از دو یا سه رنگ در اجرای آن استفاده می شود.

انواع سبک های طراحی داخلی

 

طراحی معاصر چیست ؟

طراحی معاصر شباهت زیادی به سبک مدرن دارد و از خطوط صاف و ساده در اجرای آن استفاده می شود. بهتر است پالت رنگی را بر اساس رنگ های خنثی از جمله کرم، سفید و خاکستری انتخاب کنید تا سادگی محیط به بیننده القا شود. در این شیوه از طراحی شاهد اتاق هایی بزرگ تر ( به دلیل طراحی ساده و بی آلایش ) خواهیم بود. همان طور که شباهت هایی میان این سبک و سبک مدرن وجود دارد باید به تفاوت آن ها نیز اشاره کنیم. در سبک مدرن تمرکز ویژه ای بر روی خطوط مربعی و گرافیکی وجود دارد. اما در سبک معاصر آزادی بیشتری نهفته است.

انواع سبک های طراحی داخلی

 

طراحی سنتی چیست ؟

از انواع سبک های طراحی داخلی می توان به سبک سنتی اشاره کرد. در اجرای این سبک می توانید از لوازمی استفاده کنید که نشان دهنده سبک زندگی، طرز فکر و خصوصیات شما باشد. به طور مثال قراردادن یک مبل توپر طوسی رنگ سنتی در اتاق سبب متمایز شدن آن از سایر اتاق ها خواهد شد. همچنین کوسن های سنتی، فرش های ایرانی و … همگی از المان های طراحی سنتی محسوب می شوند. این سبک نه تنها در دکوراسیون داخلی بلکه در محوطه سازی و نمای بیرونی ساختمان نیز قابل اجراست.

طراحی سنتی

 

طراحی انتقالی چیست ؟

اگر بخواهیم سبک انتقالی را به زبان ساده شرح دهیم باید بگوییم که ترکیب دو سبک مختلف با یکدیگر ( مانند سبک مدرن و سنتی ) را سبک انتقالی می گویند. به این معنا که فضا را از یک سبکی بودن خارج می کند. با استفاده از این سبک تلاش می کنیم که تعادل ویژه ای در ترکیبات غیرمنتظره ایجاد کنیم تا فضایی گرم و آرام به وجود آید. قطعا اجرای این سبک به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد و باید آن را به دست معماران و دکوراتورهای حرفه ای سپرد. اگر این سبک به درستی اجرا نشود نه تنها هیچگونه زیبایی در محیط ایجاد نمی کند بلکه در ذوق بیننده نیز می زند.

طراحی انتقالی

 

طراحی روستیک چیست ؟

سبک روستیک که یکی از محبوب ترین انواع سبک های طراحی داخلی می باشد الهام گرفته از زندگی روستایی است. تمام عناصری که در فضا بکار می روند از متریال طبیعی مانند چوب، سنگ، چرم و … می باشند تا حال و هوای طبیعت را وارد خانه کنیم. مبلمانی که در سبک روستیک چیدمان می شوند از نوع چرم هستند و تمام رنگ ها نیز شامل کرم، قهوه ای و سایر رنگ های گرم است. تغییراتی که در این سبک به وجود می آید مقداری پیچیده هستند و بهتر است توسط افراد حرفه ای اجرا شوند.

طراحی محلی فرانسوی

طراحی محلی فرانسوی را می توان یک سبک دگرگون شده از سبک شابی شیک، آنتیک فرانسوی و … دانست. به طور مثال شما می توانید از صندلی های مشابه با دوره لویی پنجم استفاده کنید و یا تعدادی از قطعات هنری را دستچین کرده و در محیط قرار دهید. این سبک ترکیبی و متنوع است و اجرای صحیح آن ارتباط مستقیمی به سلیقه و مهارت شما دارد.

طراحی محلی فرانسوی

 

طراحی شابی شیک

سبک شابی شیک یکی از سبک های محبوب در میانه دهه 80 و 90 میلادی بود. این سبک امروزه نادیده گرفته شده و جایگاه خاصی در معماری داخلی ندارد. مهم ترین دلیل منسوخ شدن آن این است که در سال های مذکور یک اتهام بزرگ به سبک شابی شیک زده شد و آن هم این بود که دکوراسیون آن قدیمی است و خانه مادربزرگ ها را در ذهن تداعی می کند. در واقع این موضوع کذب بود و دکوراسیون شابی شیک از ظاهری لطیف و خانم پسند برخوردار بود.چوب های رنگ آمیزی شده که نمای کهنه دارند و آینه های طلایی فرانسوی از المان های ثابت در این سبک شناخته می شدند.

طراحی شابی شیک

 

طراحی گیک شیک

طراحی گیگ شیک از دیگر انواع سبک های طراحی داخلی محسوب می شود که در واقع شما را آزاد می گذارد تا بتوانید عناصر مورد نظر خود را اجرا کنید. مهم ترین ویژگی های این سبک استفاده از مواد تیره تر، چرم های مخملی، دیوارهای تیره و وسایل عجیب و غریب است. از نورها در قسمت پایین استفاده می شود تا فضا به اندازه کافی دلپذیر تصور شود. نصب پوسترهای بزرگ از فیلم های مورد علاقه، طراحی اتاق همانند یک سالن سینما و … از دیگر ویژگی های سبک گیگ شیک محسوب می شود.

انواع سبک های طراحی داخلی

 

طراحی سبک ساحلی

همان طور که از نام این سبک پیداست از رنگ هایی مانند آبی روشن و سبز اقیانوسی استفاده می شود. این رنگ ها روشن و شاد هستند و می توانید از سایر رنگ های خنثی نیز در کنار آن استفاده کنید. اجرای سبک ساحلی شکل جدید و خارق العاده ای به فضا می دهد و می تواند حس و حال در کنار ساحل بودن را به شما القا کند. از عناصر مهمی که در سبک ساحلی مورد توجه قرار می گیرد گل و گیاه است. استفاده از گیاهان با کیفیت، گلدان های بزرگ و .. همگی باعث ایجاد شادابی و طراوت بیشتر در فضا خواهد شد. بافت روی کوسن های مبل، تختخواب، ملافه و .. همگی باید نرم و دلپذیر باشند.

طراحی سبک ساحلی

 

سبک پالم پیچ

اگر قصد دارید سبک دکوراسیون خانه یا محل کار شما پالم پیچ باشد توصیه می کنیم ابتدا با دیوار سفید شروع کنید. اگر به سایر رنگ ها علاقه دارید توصیه می کنیم به سراغ رنگی تیره تر از صورتی هزاره نروید. رنگ هایی از جمله سبز متمایل به آبی یا فیروزه ای گزینه مناسبی محسوب می شوند. تمام کتاب ها و قطعات مورد علاقه خود را ساماندهی کنید و یک دیوار پر از عکس و کتاب بسازید. آن ها را به شکل غیر عادی آویزان کنید و تا جایی که می توانید از آویزان کردن منظم آن ها و ایجاد شباهت به جدول دوری کنید. میزان نور در فضا باید زیاد باشد و برای تکمیل آن می توانید از یک ترکه بید با کمی برگ شاخه استفاده کنید.

انواع سبک های طراحی داخلی

 

سبک مدیترانه ای

معمولا در سبک های مدیترانه ای از فضایی روشن با درب هایی که به آفتاب باز می شوند استفاده می شود. اجرای این سبک در محل زندگی می تواند احساس لوکس بودن را به شما منتقل کند. بهترین پالت رنگی برای اجرای این سبک، خاکی و قهوه ای مایل به سرخ می باشد. برای تکمیل فضا باید از گیاهانی مانند سرخس کمک بگیرید.

مدیترانه ای

 

سبک سلطنتی هالیوود

سبک هایی نظیر سلطنتی هالیوود از دهه 40 تا اواسط دهه 90 محبوبیت زیادی داشتند و هنوز هم می توان آن را در برخی از منازل مشاهده کرد. از عناصر مهم در این سبک می توان به کریستال ها، مبلمان فرانسوی، رنگ های زنده، خطوط مرتب، آینه ها و … اشاره کرد. برخی از معماران این سبک را مشابه با سبک سنتی می دانند و میزان انرژی آن را بسیار بالا می بینند.

سبک سلطنتی هالیوود

 

سبک ویکتوریایی

سبک هایی نظیر ویکتوریایی از انواع سبک های طراحی داخلی محسوب می شوند که برای اجرای صحیح آن باید به دنبال رنگ های ملایم باشید. اگر قصد دارید برخی از نقاط را برجسته کنید می توانید رنگ برنز را انتخاب کنید. استفاده از پارچه های مخملی و گلدار توصیه می شود. گل ها نباید خیلی درشت باشند تا زیبایی محیط را تحت تاثیر قرار ندهند. گل های سفید نقش ویژه ای در زیبایی این سبک دارند که خوشبختانه با سلیقه بسیاری از افراد سازگار است. نصب لوسترهای شیک به منظور نوررسانی هرچه بیشتر توصیه می شود.

سبک ویکتوریایی

 

سبک اسکاندیناویایی

سبک هایی نظیر اسکاندیناویایی جزو سبک های مدرن محسوب می شوند که کاملا کاربردی و مینیمال هستند. بافت های آهنگی، تمایلات ملایم، فضای سفید، پس زمینه های خاکستری و … همگی از ویژگی های بصری این سبک شناخته می شوند. در حال حاضر سبک مذکور به میزان زیادی در جهان رواج پیدا کرده است و برای اجرای آن نیازی به هزینه زیاد ندارید. بلکه کافیست مقداری رنگ چوب مبلمان تان را کم رنگ کنید و از رنگ هایی ماندن شنی و سفید در فضا کمک بگیرید.

سبک اسکاندیناویایی

 

سبک بوهیمیایی

بوهیمیایی جزو سبک های آزاد، بی پروا و بدون محدودیت شناخته می شود که بسیار جسورانه است. در واقع می توان گفت که یک ترکیب عجیب و غریب، درخشش کریستال ها، مبلمان آنتیک و قدیمی، ابزارهای مهره دار، جواهرات و … دارد که اگر چیدمان آن را به زیباترین نحو انجام دهید شاهد ایجاد محیطی گرم و آرام خواهید بود. استفاده از رنگ های شاد مانند نارنجی و گلدان های بزرگ و شاداب می تواند زیبایی محیط را افزایش دهد. امروزه اغلب افراد به سراغ سبک هایی نظیر مدرن و مینیمال می روند و سبک هایی مانند بوهیمیایی در حال منسوخ شدن هستند.

سبک بوهیمیایی

 

سبک مدرن شهری

در حال حاضر بهترین سبک های مدرن شهری را می توان در نیویورک مشاهده کرد. اگر این سبک به درستی اجرا شود شاهد افزایش سطح زندگی افراد خواهیم بود. این سبک می تواند بر دکوراسیون داخلی نیز تاثیرگذار باشد. تمرکز سبک های مدرن شهری بر نمای خارجی ساختمان هاست و خانه ها را با ظاهری قوی نشان می دهد.

سبک مدرن شهری

 

سبک مدرن اواسط قرن بیستم

به جرات می توان گفت که سبک هایی مانند سبک اواسط قرن بیستم یکی از پربارترین سبک های طراحی داخلی به شمار می روند که حال و هوای زیادی با شهرنشینی در دانمارک دارد. استفاده از اشکال ارگانیک و طبیعی، رنگ های سیاه و سفید، پارچه های ساده و … آن را شبیه به سبک مینیمال کرده است. مبلمان مدرن برای اتاق ها مناسب است. توصیه می کنیم از عناصر فوق العاده سبک در این شیوه از طراحی استفاده کنید.

سبک مدرن اواسط قرن بیستم

 

سبک گلچین چیست؟

سبک گلچین شباهت زیادی به سبک بوهیمیایی دارد اما تفاوت آن ها در این است که سبک هایی نظیر گلچین، انرژی بالاتر و گیرایی بیشتری دارند. پالت های رنگی در این سبک پررنگ تر از سبک بوهیمیایی است و تلاش می شود تا ترکیب غنی تری ایجاد شود. کار کردن به با رنگ های نامحدود و آزاد از ویژگی های طراحی گلچین می باشد. یکی از چالش هایی که بر سر راه دارید این است که مجاورت عناصر را به نحوی انجام دهید که یکپارچگی آن ها حفظ شود.

سبک گلچین

 

سبک کانتری مدرن چیست ؟

در سبک کانتری مدرن از لایه های پویا و ناهموار برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی استفاده می شود. شعاع های تابیده شده تا یافته های صنعتی که شکوفا شده اند از ویژگی های این سبک محسوب می شوند. توجه داشته باشید که این سبک باید در طبیعی ترین حالت ممکن طراحی و اجرا شود.

سبک کانتری مدرن

 

طراحی آرت دکو چیست ؟

اجرای سبک آرت دکو باعث ایجاد زیبایی، شفافیت و فریبندگی در فضا می شود. زیرا به سبک جواهرات و زرین تمایل دارد. این سبک در دهه 1920 میلادی به یکی از محبوب ترین سبک ها تبدیل شده بود و از کشور فرانسه آغاز شد. اگر این سبک را به درستی اجرا کنید از زیبایی منحصر به فردی برخوردار خواهد بود. استفاده از قطعات زاویه دار برای انحنای اتاق، انتخاب رنگ های طلایی در نقاط برجسته، ترکیب سبز زمردی با سایر عناصر و … بر فریبندگی این سبک می افزاید.

طراحی آرت دکو

 

سبک ژاپنی چیست ؟

مبلمانی که در سبک ژاپنی انتخاب می شوند از پایه های کوتاه برخوردارند. استفاده از میزهای کوتاه، بالشتک های کوتاه برای زانو زدن و … از دیگر ویژگی های این سبک زیبا به شمار می رود. گیاهانی نظیر بامبو و نماهای چوبی احساس زمینی بودن را به افراد منتقل می کنند. بهتر است نقش درب های کشویی را در زیبایی محیط جدی بگیرید. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید این درب ها را اجرا کنید امکان استفاده از حصیر نیز وجود دارد.

سبک ژاپنی

 

سبک ذن آسیایی چیست ؟

سبک ذن آسیایی برای افرادی مناسب است که تمایل دارند یک فضای غنی در محیط ایجاد کنند. این سبک علاوه بر پیروی از سبک مینیمال، به طور ویژه لایه گذاری شده است و می تواند یک طراحی مناسب برای خانه شما باشد.

سبک ذن آسیایی

 

سبک فنگ شویی چیست ؟

برخی از افراد تصور می کنند که سبک فنگشویی صرفا محدود به چیدمان مبلمان است. در حالی که فنگشویی نوعی فلسفه برای ایجاد تعادل در خانه می باشد. منازلی که این سبک را اجرا می کنند به آرامش بیشتری دست پیدا می کنند و می توانند اوقات بهتری  را بگذرانند.

سبک فنگ شویی

 

طراحی همپتونز چیست ؟

اگر به دنبال سبکی هستید که پر از حس زندگی باشد توصیه ما سبک همپتونز است. دیوارهای سفید و کفپوش هایی از الوار مبنای مهمی در اجرای این سبک به شمار می روند. استفاده از رنگ هایی مانند کرمی، عاجی، سایه های کم رنگی از آبی بهترین پالت رنگی را ایجاد می کنند. استفاده از لوسترهای بزرگ و نفیس، شومینه های بزرگ و … خانه تان را لوکس و گران قیمت نشان می دهد.

طراحی همپتونز

 

طراحی داخلی مدرن

از انواع سبک های طراحی داخلی می توان به سبک مدرن اشاره کرد که امروزه طرفداران ویژه ای دارد. در این سبک از رنگ های روشن و خنثی استفاده می شود. خطوط منحنی، عدم استفاده از زاویه های تیز و … از المان های سبک مدرن محسوب می شود. مبلمانی که در این فضا چیدمان می شود دارای سبک اسپرت و راحتی است. خانه هایی که با سبک مدرن طراحی می شوند باید از نور طبیعی و مصنوعی به میزان کافی برخوردار باشند.

طراحی داخلی مدرن

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *