اطلاعات تماس

تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان انکارناپذیر است. زیرا نمای خارجی به عنوان ویترین ساختمان محسوب می شود و نورپردازی اصولی در دیده شدن آن نقش مهمی دارد. نما به عنوان یک سازه مستقل شناخته می شود که نیاز به معماری مجزا دارد. در حال حاضر شرکت های معماری به طور ویژه بر روی طراحی نما کار می کنند و از تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان آگاهی دارند.

 

تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان

نورپردازی نما

شاید در سال های گذشته از تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان صحبت نمی شد و نورپردازی تنها مختص به ساختمان های اداری بود. اما امروزه که رشته معماری پیشرفته زیادی کرده بخش های مختلف یک ساختمان از جمله نما اهمیت زیادی پیدا کرده اند. نما از عناصر خارجی ساختمان محسوب می شود که بر عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد. به طور مثال برخی از نماها می توانند در نقش عایق صوتی، حرارتی و … ظاهر شود و راندمان را افزایش دهند. تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان به قدری زیاد است که می تواند باعث زیباتر شدن چهره شهر شود. اگر شب ها نگاهی به چهره شهر بیندازید به خوبی می بینید ساختمان هایی که نورپردازی شده اند همانند ستاره می درخشند و جلوه ای بی نظیر برای آن ایجاد کرده اند.

قطعا نورپردازی به اندازه طراحی نما، اهمیت دارد و اگر اصول مهم در اجرای آن رعایت نشود نمی توان انتظار نتیجه دلخواه را داشت. یکی از این اصول، عدم استفاده از نور زیاد یا کم است. به طور مثال نورپردازی نباید به قدری باشد که خیلی خیره کننده باشد و چشم ها را آزار بدهد و نباید آنقدر کم باشد که تاثیری در دیده شدن نداشته باشد. بهتر است طراحی و نورپردازی این سازه را به شرکت های معماری بسپارید. اغلب شرکت ها از جمله ” رستا شریعت ” در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی، نورپردازی، بازسازی خانه های کوچک و ویلایی، طراحی باغ ویلا و … فعالیت می کنند. شما عزیزان می توانید بعد از مشورت با متخصصین این مجموعه و استعلام قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل، پروژه خود را به شرکت رستا شریعت بسپارید.

ابزارهای نورپردازی کدامند؟

در هر بازه زمانی، از ابزارهای مختلفی برای نورپردازی ساختمان استفاده می شود. به طور مثال در سال های اخیر پروژکتورهای LED رواج زیادی پیدا کرده اند. پروژکتورهای مذکور از دوام زیادی برخوردار هستند و از LED پاور در آن استفاده شده است. از ویژگی های این ابزار نورپردازی می توان به حجم بهینه در خروجی نور، راندمان عالی، مصرف انرژی کم، قابلیت تنظیم نور و .. اشاره کرد.

تفاوتی ندارد که نمای ساختمان شما چه سبکی است. بلکه مهم این است که هر کدام از سبک ها به درستی اجرا شوند. امروزه سبک های مدرن از محبوبیت بیشتری نسبت به سبک کلاسیک برخوردار هستند و در آن از فرم و فضا به نحوی استفاده می شود که هویت سبک مدرن را نشان دهد.

اهمیت نورپردازی

قطعا برای افزایش تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان، باید آن را به شکلی اجرا کرد که ویژگی های اصلی ساختمان را برجسته کند. مثلا اگر سبک نمای ساختمان هنری است باید از نورپردازی با سایه برای آن استفاده کرد. در حال حاضر اغلب ساختمان های هنری، فرهنگی، تفریحی و … به شیوه ای طراحی می شوند که بیانگر هویت ساختمان باشد. پس نورپردازی می تواند هویت را تکمیل کند. قطعا نورپردازی با سایه، نتیجه کاملا متفاوتی را ارائه می دهد و چشم بینندگان را به خود خیره خواهد کرد. در سال های گذشته تنوع ابزارهای نورپردازی زیاد نبود. به همین دلیل اغلب ساختمان ها به طور مشابه با یکدیگر نورپردازی می شدند. اما هم اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم لامپ هایی مانند وال واشر، زمینی، مخفی، خطی، پروژکتور و … کاربرد فراوانی دارند.

 

تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان

ایده های نورپردازی برای نماهای مختلف !

نماهای جامد

منظور از نمای جامد، نمای بدون بافت و صاف می باشد. نورپردازی آن ها بسیار ساده است. زیرا باید از ابزارهایی استفاده کرد که سطح بزرگ و یکنواخت را با الگوهای نوری روشن می کنند. این نوع از نماها تحت تاثیر شرایط نور طبیعی یعنی آفتاب قرار دارند.

نمای عمودی تقسیم شده

هنگامی که بخواهیم نمای عمودی تقسیم شده را نورپردازی کنیم باید از پرتوهای باریک کمک بگیریم. ترکیبی از لامپ های پایین و بالا می تواند باعث افزایش تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان شود. پرتوهایی که ایجاد می شوند تقسیم عمودی را تشدید می کنند.

نمای افقی تقسیم شده

در نورپردازی نماهای تقسیم شده افقی همانند مدل قبل باید از شیوه ای استفاده کرد که تقسیمات را به خوبی نشان دهد. به طور مثال باید سایه های سنگین و طولانی ایجاد کنیم. در برخی از پروژه ها از لامپ های خطی بدین منظور استفاده می شود.

مزایای لامپ LED در نورپردازی خارجی ساختمان

برای آنکه شاهد افزایش تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان باشیم باید از ابزارهای مناسب استفاده کنیم. همانطور که قبلا اشاره شد پروژکتورهای LED کاربرد زیادی دارند. اما به جز آن می توان به ریسه های خطی، جت لایت، وال واشر، لامپ زمینی و … نیز اشاره کرد که هر کدام از آن ها کاربردهای گوناگونی دارند.

کم هزینه و ارزان

لامپ ها و پروژکتورهای LED نسبت به سایر ابزارهای روشنایی از مصرف انرژی کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل گزینه ای ارزان و مقرون به صرفه محسوب می شوند. در تولید آن ها از فناوری مدرن استفاده شده و طول عمر بالایی دارند.

خروجی ایده آل

پروژکتورهای LED از حجم خروجی نور بالا برخوردارند و در مقایسه با لامپ ها قادرند طیف وسیعی را روشن کنند. هزینه خرید و نگهداری آن ها مناسب است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بودجه محدودی در اختیار دارید پیشنهاد ما پروژکتورهای LED می باشد.

باکیفیت و مرغوب

لامپ های LED به دلیل کیفیت بالا و عمر طولانی برای محیط های خارجی و نماهای ساختمانی گزینه مناسبی هستند و معمولا شرایط محیطی بر روی آن ها تاثیر منفی نمی گذارد. اغلب آن ها از نوع ضد آب هستند.

 

هزینه نورپردازی ساختمان

بسیاری از افراد درباره قیمت نورپردازی نمای خارجی ساختمان از ما سوال می پرسند. قطعا در پاسخ به این افراد باید بگوییم که هزینه نورپردازی ساختمان به پارامترهای مختلفی از جمله سبک نما، ابزارهای نورپردازی، وسعت نما و … بستگی دارد. برای کاهش هزینه ها می توانید با مشاورین مجموعه ما در ارتباط باشید.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *