اطلاعات تماس

سبک طراحی نما اسکاندیناوی
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

طراحی اسکاندیناوی مظهر سادگی با تاکید بر عملکرد و زیبایی است. این سبک از نما دارای مینیمال، تمیز و در عین حال دنج و متاثر از طبیعت است . اساساً سبک طراحی نما اسکاندیناوی ایده‌آل برای افرادی است که احساس کنند خانه‌شان دائماً او را در آغوش می‌گیرد و زندگی را آسان‌تر می‌کند. اگر محیط داخلی خانه شما ایده آل به نظر می‌رسد اما دقیقاً نمی‌دانید چگونه آن را زنده کنید، استفاده از این سبک می‌تواند به شما در طراحی و دکوراسیون خانه کمک کند.
طراحی اسکاندیناوی یک جنبش طراحی برجسته است که همه چیز را از معماری و طراحی داخلی گرفته تا طراحی محصول تحت تاثیر قرار داده است. این جنبش در اوایل قرن بیستم در کشورهای شمال اروپا مانند سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ و ایسلند ظهور کرد. در طول دهه 1950 در سراسر جهان شناخته شد. ترکیب مینیمالیسم و ​​عملکرد، طراحی اسکاندیناوی راه حلی برای زندگی ساده ارائه می دهد. بیشتر افراد سرمایه گذاری برای مدرن‌تر کردن ملک‌های خود در هنگام بازسازی خانه های کوچک برای تغییر سبک دکوراسیون داخلی خود، از این نما استفاده می‌کنند و این کار عملا قیمت ملک را افزایش خواهند داد. با ما همراه باشید تا اهمیت استفاده از سبک طراحی نما اسکاندیناوی مورد بررسی قرار دهیم.

سبک طراحی نما اسکاندیناوی

رنگ‌های اسکاندیناوی چیست؟

بسیاری از رنگ‌های اسکاندیناوی به شدت به رنگ‌های خنثی متکی هستند. به ویژه رنگ‌های سفید روشن با رنگ‌های مشکی و برنزه بیشترین استفاده را به دنبال دارد. البته این بدان معنا نیست که این سبک کاملاً خالی از رنگ است، فقط به این معناست که فضاهای کلی آن تک رنگ هستند و رنگ‌هایی به عنوان تکه‌های تاکیدی به کار می‌روند. با توجه به زندگی در کشورهای همچون نروژ‌، وقتی صحبت از رنگ می‌شود، سایه‌هایی مانند رژگونه و خاکستری-آبی جزو پرکاربردترین‌ها هستند. رنگ های برنزه گرم نیز به دلیل تکیه این سبک به قطعات چوب طبیعی و سایر رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت مانند سبز مریم گلی در سبک طراحی نما اسکاندیناوی نیز محبوب هستند.

چرا طراحی اسکاندیناوی اینقدر محبوب است؟

بخشی از جذابیت سبک طراحی نما اسکاندیناوی در این است که نسبت به دیگر طراحی‌ها آرامش بخش‌تر و جدیدتر بحساب می‌آید. طبیعت نامرتب و روشنایی  در این سبک حس آرامشی را القا می‌کند که بسیاری از مردم در زندگی روزمره خود غایب هستند. پس از ترک یک روز پر استرس در محل کار، ایده بازگشت به خانه‌ای عاری از اثاثیه حجیم و درهم و برهمی بسیار جذاب به نظر می‌رسد. بیشتر نظریه‌ها بر این سبک اینگونه هست: طراحی تمیز اما گرم، که بر کنتراست‌های تند، سفید، طبیعی و مشکی تمرکز دارد، به شما احساس شادی می‌دهد، اما نه به شیوه‌ای جذاب .

چرا طراحی اسکاندیناوی مهم است؟

یک اصل راهنمای طراحی اسکاندیناوی ایجاد هماهنگی با محیط و ایجاد چیزهایی است که ماندگار شوند. سبک طراحی نما اسکاندیناوی به دنبال آن است که هنر خوب زیستن را با ترویج یک محیط خانه ساده که مملو از اقلام با کیفیت است و سبک زندگی بدون محدودیت و عاری از مصرف گرایی بیش از حد را تقویت و تحسین می‌کند. به این ترتیب این سبک از نظر انواع طراحی ساختمان برای یک فرد مهم است زیرا محیط خانه‌ای که یک زندگی خوب را تشویق می کند و در مقابله با فشارهای زندگی مدرن است. و نکته اصلی و مهم در این سبک اینکه مصرف گرایی افسارگسیخته را به چالش می‌کشد و ارتباط ما را با طبیعت عمیق تر می‌کند. بطور کلی این نما برای طراحی باغ ویلا می‌تواند محیطی آرام و دلنشین را ایجاد کند که در کنار ویلای بودن ملک، بر مدرن بودن آن تاثیر بگذارد.

طراحی داخلی اسکاندیناوی

طراحی داخلی اسکاندیناوی بر عملکرد و زیبایی شناسی مینیمالیستی تمرکز دارد. مبلمان و نورپردازی ساده و کاربردی به سبک نوردیک در هر فضا به راحتی ترکیب می‌شود که اغلب با نیازهای مختلف سازگار شده‌ است. طراحی خانه اسکاندیناوی همچنین شامل استفاده از موادی مانند چوب جامد، منسوجات طبیعی و اقلام سنتی است. پالت رنگی خنثی که به رنگ‌های روشن‌تر علاقه دارد، پنجره‌های بزرگی که اتاق‌ها را پر از نور طبیعی می‌کند، و موارد تزئینی با دقت انتخاب شده مانند آثار هنری یا اشیاء با الگوهای سنتی نیز بخشی از اصول طراحی داخلی اسکاندیناوی هستند. در صورت تمایل به تغییر در دکوراسیون به این سبک قبل بازسازی و دکوراسیون داخلی حتما با یک متخصص مشورت کنید که از همه نظر بخصوص قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل بتواند شما را راهنمایی کند.

سبک اسکاندی به نور و طبیعت علاقه دارد.

فضاهای باز و رویکرد مینیمالیستی به طور کامل با چوب‌های رنگ روشن در مبلمان و کفپوش در سبک طراحی نما اسکاندیناوی بکار برده می‌شود. چوب سبک همچنین حداکثر مقدار نور را منعکس می‌کند در حالی که فضا را با تن، بافت و دانه چوب گرم می‌کند. در همین راستا طبیعت مانع از احساس سبکی می شود و با استفاده از گیاهان آپارتمانی، سنگ و چوب‌های گرم، لمس اسکاندیناوی هرگز نهادینه نخواهد شد. وقتی دما کاهش می‌یابد، بافت‌ها و منسوجات گرم اضافه می‌شوند. همانطور که قبلا اشاره کردیم نور نیز در انتخاب رنگ داخلی منزل نقش اساسی را ایفا می‌کند. رنگ‌های روشن به قدری در قطعات برجسته ظاهر می‌شوند تا به جذابیت بصری اضافه کنند. اشتیاق به نور معمولاً به معنای عدم استفاده از پنجره‌ها برای ورود هر چه بیشتر نور است. با این حال بیشتر خانه‌های اسکاندیناوی حداقل هفت ساعت در شبانه روز از نور آفتاب لذت می‌برند که نورپردازی در آن یکی از منابع اصلی زندگی بحساب می‌آید. همچنین نورپردازی مناسب در طراحی خانه های اسکاندیناوی خلق و خوی افراد را تغییر می دهد.

سبک طراحی نما اسکاندیناوی

اهمیت گیاهان و گل های تازه در سبک اسکاندیناوی

به معنای واقعی کلمه زندگی را به خانه خود بیاورید. ترکیب گیاهان راهی آسان برای افزودن رنگ به فضا بدون زیاده روی در آن است. گل‌های تازه به دلیل فراوانی گل‌فروشان پیاده‌رو که دسته‌های چیدمان شده در طراحی اسکاندیناوی یک ضرورت محسوب می‌شوند. بطور کلی طراحان معتقدند که گل‌های تازه در سبک طراحی نما اسکاندیناوی به دلیل نورپردازی زیادی در آن می‌تواند آرامش بیشتری ایجاد کند.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *