اطلاعات تماس

سبک طراحی نما رومی
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

امروزه نماها نقشی اساسی در زیباسازی و هم کاربردهای امنیتی را در هر ساختمان ایفا می‌کنند و برای ما از اهمیت بالایی برخوردارند. از همان اوایل که نماها در ایران مطرح بودند تاکنون انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نمای ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. قاعده ای که در سبک معماری یک کشور و در مقیاس کوچکتر در یک شهر به کار می رود شامل باورهای آن سرزمین (مانند نما در ایران و خاورمیانه) می شود. متریال یک عنصر ضروری است که علاوه بر چشم نواز بودن باید دارای استحکام مناسب، طول عمر مناسب و استانداردهای لازم با توجه به بودجه ای باشد که برای آن هزینه می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم نماها علاوه بر زیبای و جذابیت یک ساختمان باید مانند یک لایه محافظ برای ساختمان ها می باشد و در انتخاب نمای ساختمان رعایت نکاتی از جمله شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی ساختمان، تعداد طبقات ساختمان بسیار حائز اهمیت است.  نماها برای خانه‌ها کوچک می‌تواند مهم باشد، هرچند بیشتر افراد برای بازسازی خانه های کوچک یکی از طرح‌های مد نظر را بکار می‌برند.
در این مقاله قصد داریم که سبک طراحی نما ایرانی را بیشتر توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

سبک طراحی نما رومی

سبک طراحی نما ایرانی از زمان انقلاب اسلامی

از آنجایی که انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران است، آثار آن در معماری نیز قابل مشاهده است. از سال 1358 تا حدود سال 1367 بناها به دلیل عوامل اجتماعی – جمعیتی و وقوع جنگ تحمیلی بیشتر بر اساس سبک های قبل از انقلاب ساخته می شد. بنا به دلایل متعدد، از حدود سال 1986، طیف وسیعی از سبک‌های معماری توسط معماران و سازندگان دنبال می‌شود، مانند معماری مدرن، سبک بین‌المللی، معماری پست مدرن، معماری کلاسیک غرب و معماری ایرانی-اسلامی در میان بسیاری دیگر. برخی از عوامل در تداوم دوره پهلوی تأثیرات مشابهی بر معماری ایجاد می‌کند. این عوامل شامل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و درآمد مردم، دیدگاه کارفرما، نگرش زیباشناختی جدید ناشی از پیشرفت جدید در فناوری، و نگرش پست مدرنیستی، سفر افراد ثروتمند به کشورهای خارجی (اروپا و غیره) و مشاهده مستقیم سبک‌های معماری آن کشورها، رشد جمعیت و تقاضای زیاد برای مسکن، نرخ بالای معماران فارغ التحصیل، مصالح جدید و تکنیک های ساخت. و قوانین دولتی برخی عوامل دیگر نسبت به دوره قبل از شدت بیشتری برخوردار بوده و تأثیر بیشتری بر معماری دارند.

مصالح استفاده شده سبک طراحی نما ایرانی

در چند سال اخیر بیشترین سبک طراحی نما ایرانی در بین ساختمان‌ها قطعا یکنواختگی را در بین آنان اعلام می‌کند. شاید یکی از عامل‌های اصلی استفاده از آجر، سنگ و بتن در این نمای ساختمان است. این روند ساخت و ساز حتی در بیشتر ساختمان‌های مهم دولتی پا برجاست. هرچند در زمان بازسازی و دکوراسیون داخلی این مورد همچنان ادامه دارد و برای بازسازی از تکنولوژی قدیمی استفاده می‌کنند.اما بیشتر افراد به این نکته توجه نمی‌کنند که آجر در نمای ساختمان به دلیل نداشتن ضوابط عایقی بطور کلی صدا حتی حرارت را از خود عبود می‌دهد که در نهایت باعث هدر رفتن بالای انرژی خواهد بود. یکی از دیگر از موارد استفاده شده برای ساخت و ساز، خاک رس هستش که عملا نمی‌تواند دوام و عمر زیادی داشته باشد که در اثر شرایط جوی از استحکام آن کاسته خواهد شد. با این حساب تنوع در انواع رنگ‌ها برای آجراها محدود می‌باشد. اما برای نماهای امروزه بهترین گزینه در حال حاضر که رواج پیدا کرده استفاده از پنل‌های ساندویچی است. این پنل با استفاده از دو ورق گالوانیزه و عایق‌های همانند فوم پلی اورتان توانسته محبوبیت خاصی در بین مردم کسب کند. بیشتر مدل‌های ساده این پنل‌ها دارای نمای فلزی هستند و خوشبختانه در رنگ‌های در حال تولید است. و می‌توان به نمونه‌های دیگری دکوراتیو در طرح‌های همانند آجر، سنگ و چوب اشاره کرد. بطور کلی این نماها در برابر عوامل طبیعی از جمله شرایط آب و هوایی نامساعد مناسب هستند. هرچند در بین ساختمان‌های ایرانی از نمای سرامیک، کامپوزیت و یا شیشه در برابر این نما کمتر استفاده خواهند شد.

سبک طراحی نما رومی

انواع سبک طراحی نما ایرانی

با توجه به بررسی‌های انجام شده در نماها فقط چندین نوع از آنها در بین مردم رواج پیدا کرده و در حال حاضر قابل اجراست. هرچند اهمیت بیشتر نما در ایران برای طراحی باغ ویلا هستش.اما بطور کلی 14 سبک طراحی نمای ساختمان موجود است که هر کدام از مزیت خاصی برخوردار هستند. با این حساب انتخاب سبک طراحی نما برای هر ساختمانی اولین مرحله در انواع طراحی ساختمان محسوب می‌شود که بسته به نیاز شما این نما می‌تواند تاثیر در روند سفارش و زمان اجرای آن داشته باشد. از این رو انتخاب طراحی نما از اهمیت بالای برخوردار است پس باتوجه به سبک‌های بیان شده میزان هزینه و مدت زمان آن متفاوت خواهد. در همین راستا بیشتر افراد به دنبال قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل هستند اما همانطور که قبلا اشاره کردیم هزینه‌ها به عواملی مختلفی از جمله نوع جنس و سبک طراحی بستگی دارد.
در همین راستا قبل از اجرای پروژه مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهید. در اینجا انواع سبک طراحی نما را بیان می‌کنیم.

  • سبک طراحی نما مدرن
  • سبک طراحی نما کلاسیک
  • سبک طراحی نما مینیمال
  • سبک طراحی نما ایرانی
  • سبک طراحی نما رومی
  • سبک طراحی نما اسلامی
  • سبک طراحی نما نئوکلاسیک
  • سبک طراحی نما پست مدرن
  • سبک طراحی نما گوتیک
  • سبک طراحی نما اسکاندیناوی
  • سبک طراحی نما رنسانس
  • سبک طراحی نما باروک
  • سبک طراحی نما ویکتوریایی
  • سبک طراحی نما باهاوس
Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *