اطلاعات تماس

سبک طراحی نما باهاوس
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

بحث های زیادی در مورد سبک طراحی نما باهاوس وجود دارد، اگرچه این اصطلاح به این شکل در باهاوس ملی وجود نداشت. هیچ دستورالعمل سبک مشخصی عمداً دیکته نشده است. در عوض، آنها برای فرهنگ باز نوسازی تلاش کردند. به طور خاص، محصولات باید الزامات مدرن جدید را برآورده کنند و این شامل درجه بالایی از عملکرد اما همچنین قابلیت تولید صنعتی در مقادیر زیاد بود. اگر بخواهیم قانون فرم‌هایی را که امروزه به عنوان سبک باهاوس شناخته می‌شود با چند معیار تعریف کنیم، این معیارها عبارتند از: حداکثر کاهش به اشکال هندسی اساسی و عینیت روشن و مستقیم. هر دو جنبه زیبایی شناسی جاودانه اما پیچیده این سبک را تشکیل می‌دهند که هیچ یک از موضوعیت خود را از دست نداده است. سبک طراحی نما باهاوس بطور کلی کاربردی، فروتن و ساده این سبک در معماری، طراحی قرن بیستم را متحول کرد زیرا در تلاش برای متحد کردن هنر، فناوری و زیبایی شناسی در تلاش برای عملکرد بود. اجرای این طرح همچنین برای طراحی باغ ویلا می‎تواند برارزش ملک افزوده شود. مفهوم فایده‌گرایانه، تولید انبوه و مصرف‌گرایی مدرن و حساسیت‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد.

سبک طراحی نما باهاوس

تاریخچه دکوراسیون به سبک باهاوس

سبک طراحی نما باهاوس که شش ماه پس از پایان جنگ، در سال 1919 تأسیس شد، به دنبال ایجاد شکل جدیدی از طراحی و معماری برای کمک به بازسازی جامعه پس از جنگ جهانی اول بود. گروپیوس در مانیفست مؤسس مکتب باهاوس نوشت: «هدف نهایی باهاوس، اگر دور باشد، اثر هنری یکپارچه است». او مشتاق مفهوم آلمانی «اثر هنری کل» بود که بسیاری از اشکال هنری را در یک ترکیب می‌کند. این مدرسه در سال 1933 توسط نازی‌ها و تحت مدیریت نهایی آن، معمار و طراح مشهور میس ون در روهه تعطیل شد. اما حمله نازی‌ها روح باهاوس را شکست نداد. گروپیوس و دیگر طراحان برجسته باهاوس آلمان را ترک کردند و ایده‌های باهاوس را از اروپای غربی تا ایالات متحده و کانادا گسترش دادند و آن را به یک جنبش بین‌المللی تبدیل کردند و میراث خود را به‌عنوان تأثیرگذارترین مدرسه هنر و طراحی در تاریخ تثبیت کردند.

وجود شیشه ها در سبک طراحی نما باهاوس

معماران باهاوس(Bauhaus) با تحریک این مکاشفه مبنی بر اینکه نور خورشید برای سلامتی و تندرستی مفید است، شروع به استفاده از شیشه‌های عظیم در طرح‌های خود کردند تا نور طبیعی خورشید را دریافت کنند. بیشتر ساختمان‌های اصلی باهاوس همچنان دارای نمای شیشه‌ای عظیم با چارچوبی آشکار است و کارگاه‌ها و استودیوهای داخل آن با دیوارهای شیشه‌ای روشن می‌شوند. در خارج از معماری، از شیشه به عنوان وسیله‌ای برای طراحی استفاده می‌شد و باهاوس شیشه‌گری را به عنوان بخشی از برنامه درسی اصلی خود ارائه می‌داد. در بیشتر ویلاها به دلیل دید بیشتر اطراف و طبیعیت در زمان بازسازی و دکوراسیون داخلی قطعا وجود شیشه‎های را گزینه الزامی می‎دانند. البته برای مشخص کردن قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل به سبک باهاوس باید از متخصصان مربوطه مشورت بگیرید که نوع متراژ و مصالح بکاربرده در این طرح می‎تواند قیمت و مدت زمان را متفاوت کند.

ابزار و تکنیک در سبک طراحی نما باهاوس

با این حال، آنچه از توجه شدید به مسکن آزمایشی در دوره بین جنگ دوام آورد، استانداردسازی فرآیند ساخت و ساز بود. در سبک طراحی نما باهاوس تکنیک‌های ساخت و ساز جدید به جای استفاده از مصالح سنتی سنگ، آجر و چوب بر فولاد، بتن و شیشه متکی بودند. معماران فولاد را به دلیل استحکام کششی، بتن را به دلیل مقاومت و شیشه را به دلیل توانایی‌اش در پذیرش نور تحسین می‌کردند. آنها به دنبال راه‌های ابتکاری و بیانی برای آشکار کردن این ویژگی‌ها بودند. تاکید جدید بر تهویه، بهداشت و مزایای نور خورشید نیز در این معماری جدید نفوذ کرده است. در آن زمان مسکن غیر استاندارد با سل، همه‌گیری آنفولانزا و بیماری مرتبط بود، بنابراین ساختارهای اجتماعی بزرگی مانند املاک، مدارس و بیمارستان‌ها برای ارائه ساختمان‌هایی با طراحی منطقی و بهداشتی دوباره پیش‌بینی شدند.

سبک طراحی نما باهاوس

بتن در سبک باهاوس

بتن جزء ضروری بسیاری از معماری باهاوس بود که این عنصر کاربردی در عصر امروز و در انواع طراحی ساختمان هم یکی از موارد مهم به حساب می‌آید و در سبک باهاوس به دلیل استحکام و مقاومت آن، تحسین می‌شد. قدردانی Bauhaus از بتن که به عنوان پیشرو برای طراحی بروتالیستی عمل می‌کند، در نقش اصلی آن در محوطه مدرسه دسائو برجسته است.ساختمان اصلی مدرسه با یک قاب بتنی تقویت شده چشمگیر، با تمام وجود از طراحی بتونی و مدرنیستی استقبال می کند.  این مصالح مهم در ساخت و ساز از اهمیت زیادی برخوردار است و حتی بیشتر افراد و یا سرمایه ‎گذاران در هنگام بازسازی خانه های کوچک و یا بزرگ برای مستحکم بودن آن از بتن استفاده می‎کند.

عناصر طراحی سبک باهاوس

معماری باهاوس برای خدمت به هدفی ساخته شد و فاقد تزئینات غیر ضروری بود که در دیگر جنبش‌های معماری آن روز دیده می‌شد. در عوض، عناصر ساختار یک ساختمان در معرض دید قرار گرفتند و از یک اصل اصلی آموزش باهاوس پیروی کردند. سبک باهاوس به سادگی، عملکرد و خطوط تمیز آن شناخته شده است و هنگام تزئین خانه خود به این سبک باید اصولی اصلی طراحی را در نظر بگیرید. اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، سبک طراحی نما باهاوس با رویکردی کاملا مینیمال مشخص می‌شود. به این معنا که در این سبک هنگام اجرای آن از بهم ریختگی و تزئینات که برای شما ضروری نیستند، اجنتاب کنید. در دکوراسیون داخلی آن باید مبلمان و لوازم جانبی را به حداقل ممکن برسانید و اجناسی را انتخاب کنید که بیشتر کاربردی و همچین شیک باشند. شاید اصلی‌ترین موضوع در این سبک نوع عملکرد عناصر استفاده شده است که این بدان معناست زمانیکه مبلمان و دکوراسیون به هر نحوی انتخاب شود باید با هدفی صورت گیرد. به عنوان مثال یک میز غذاخوری باید به اندازی مناسب اتاق نشیمن باشد و به راحتی تمیز شود.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *