اطلاعات تماس

سبک طراحی نما مدرن
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

نماهای ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که در کنار زیبایی ظاهری، هماهنگی و تناسب کاملی با ساختمان های مجاور خود داشته باشد. در بازسازی خانه های کوچک، استفاده از سبک مدرن نیز بسیار طرفدار دارد. فضای بیرونی مجیط به قدری اهمیت دارد که به عنوان نماینده و معرف فضای داخلی ساختمان نیز خواهد بود. در میان تمام انواع طراحی ساختمان موجود در اینجا قصد داریم بدانیم که سبک طراحی نما مدرن چگونه است که تا این اندازه محبوب شده است. با ساخت نمایی که نورگیر است می توان فضای داخلی محیط را نیز بسیار روشن تر نمود و جذابیت آن را بیشتر کرد. با توجه به طراحی نما می توانید چشم اندازه ویژه و زیبایی را به محیط داخلی نیز بیفزایید. در میان سبک های طراحی ساختمان و طراحی باغ ویلا، سبک طراحی نما مدرن بسیار پرطرفدار شده و با استقبال بی نظیری رو به رو شده است. این سبک در عین سادگی بسیار سخت و پیچیده است به نحوی که با کوچکترین تغییر، سبک از حالت مدرن خود خارج خواهد شد. طراحی نمای مدرن نیازمند مهارت و صبر ویژه ای است. یکی از مزایای سبک مدرن در طراحی ساختمان، قابلیت استفاده در هر نوع اقلیم و منطقه است.

سبک طراحی نما مدرن

سبک مدرن در طراحی بنا

در تعریف سبک طراحی نما مدرن می توان گفت که سبک مدرن نوعی از طراحی در ساختمان و بازسازی و دکوراسیون داخلی است که در آن از متریال و مصالح به روز و جدید در نمای بنا استفاده می شود که از قواعد و اصول خاصی پیروی می نماید. در این سبک از طراحی، از زوایا بهره خاصی برده می شود . خطوط عمودی و افقی ویژه ای خلق و ایجاد می شود که به زیبایی بنا کمک می نماید.

سبک طراحی نما مدرن از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع سبک ها به شمار می رود که برای بناهای مسکونی نیز انتخاب مناسبی به شمار می رود. در این طراحی، مصالح و متریال مانند آجر، سنگ و نورپردازی مناسب از اهیمت بالایی برخوردار است که نه تها به زیبا شدن بنا کمک می کند بلکه به طول عمر بنا نیز اثر مطلوبی می گذارد.

اصول طراحی نمای مدرن

تزینات اندک

در سبک طراحی نما مدرن از هر گونه تزئینات و پیچیدگی ها باید پرهیز نمود. این سبک برعکس سبک های سنتی است که بسیار پیچیده و پرکار و شلوغ هستند. در سبک مدرن از طراحی، به سمت خطوط و مینیمال ها گرایش وجود دارد .وسطوحی مانند دیوار و سقف صاف و یکدست با کمترین تزئینات طراحی می شوند.

سبک طراحی نما مدرن

رنگ های مناسب

رنگ پردازی از اصول مهم در سبک طراحی نما مدرن است که ترکیب رنگ های خنثی نمود بیشتری دارند. رنگ های کرم، قهوه‌ای، خاکستری یا بژ بهترین گزینه برای سبک مدرن به شمار می رود. برای جلوگیری از سادگی بیش از حد بهتر است از نگ هایی مانند بنفش و آلبالویی ناچیز استفاده نمایید.

طراحی باز شوها

بازشو در طراحی بنا شامل بخش هایی مانند پنجره و درب های تراس است که در سبک طراحی نما مدرن اهمیت بالایی دارند. محل قرارگیری این بخش های بنا به محل بنا نیز بستگی دارد. در سبک مدرن استفاده از سادگی بر جذابیت کار می افزاید.

انتخاب متریال

در سبک طراحی نما مدرن مهم است که از چه متریالی بهره می گیرید. در این سبک می توانید از بتن، چوب، آجر یا هر متریال دیگری در ساخت استفاده نمایید. گاهی استفاده از متریال به صورت ترکیبی نیز در این سبک دیده می شود که در ترکیب سبک ها باید دقت کافی داشت تا سادگی را به نمایش گذارد.

سقفهای ساده

طراحی سقف ها به شکل صاف یا شیب دار از اصول سبک طراحی نما مدرن است و سقف های منحی و گنبدی کمتر دیده می شود.

ویژگی های نمای مدرن

نمای مدرن ماند هر سبک دیگری دارای مزایا و ویژگی های مهمی است که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

در سبک طراحی نما مدرن، سادگی و ظرافت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.پرهیز از هر نوع جزئیات پیچیده در نمای مدرن بسیار مهم است. از دیگر ویژگی های نمای مدرن استفاده از خطوط افقی و عمودی و ایجاد عمق و فضاسازی در نما به شمار می رود.

از ویژگی های سبک طراحی نما مدرن حذف المان های پیچیده و استفاده از زوایای صاف و قائم است. استفاده از یک نوع متریال مشخص چهره زیبا و ساده ای به محیط می بخشد.

مصالح در نمای مدرن

در نمای مدرن بنا از متریال و مصالح مهمی مانند نمای ترمووود، نمای کامپوزیت، نمای اچ پی ال، نمای شیشه ای کرتین وال، نمای شیشه ای فریم لس، نمای شیشه ای اسپایدر و نمای سرامیک خشک استفاده می شود که جذابیت و زیبایی بی نظیری به نما می دهد.

انواع نمای مدرن

سبک طراحی نما مدرن بر اساس نوع طراحی و مصالح و متریال به کار رفته به انواع مختلفی دسته بندی می شود که شامل نمای مدرن، پست مدرن، هندسی و نمای مدرن مدولار است که با نمای کلاسیک تفاوت دارد. تفاوت این دو سبک در این است که د ر نمای مدرن استفاده از نور طبیعی بسیار مورد توجه قرار می گیرد.  

در پایان

در میان انواع سبک طراحی ساختمان، سبک طراحی نما مدرن امروزه با استقبال بی شماری رو به رو شده است. این سبک درعین سادگی از زیبایی و ظرافت بی حدی برخوردار است. قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل بسته به نیاز مشتری متفاوت بوده و از تنوع برخوردار است. شما با هر بودجه ای می توانید از این سبک طراحی بهره مند شوید.برای طراحی باغ وبلا می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *