اطلاعات تماس

سبک طراحی نما مینیمال
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

مینیمالیسم در طول سال ها به عنوان یک فلسفه طراحی و شیوه زندگی بسیار محبوب شده است. معماری مینیمالیستی در مورد دستیابی به طراحی بهتر از طریق سادگی است. این سادگی شامل سادگی فرم، فضا، مادیات، جزئیات و رنگ. طراحی مینیمالیستی همچنین نشان دهنده خویشتن داری و تفکیک و ویرایش دقیق فضاها برای رسیدن به یک مکان شفاف است. چه کسی فضاهای تمیز و باز را دوست ندارد که به معماری، مبلمان و مواد موجود در اتاق اجازه تنفس بدهد؟
این جزئیات ساده، صادقانه و مواد ساده است که مینیمالیسم را بسیار جذاب می کند و ما از ایجاد فضاهای مینیمالیستی لذت می بریم. زیرا از آرامش، گرما و زیبایی که این نوع فضاها به وجود می آیند قدردانی می کنیم.
باما همراه باشید تا در ادامه سبک طراحی نما مینیمال و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم.

سبک طراحی نما مینیمال

سبک طراحی نما مینیمال

مینیمالیسم بیش از یک قرن است که ساختمان‌های ما را شکل داده است. هرچند امروزه بعد از بازسازی خانه های کوچک این معماری بکار گرفته می‌شود. معماری مینیمالیستی با رد زینت و پذیرش مصالح جدید، بر استفاده و عملکرد منطقی متمرکز شده است. همه چیز در مورد دستیابی به طرح‌های بهتر و در عین حال با سادگی است. مانند سادگی فرم، شکل، مادی بودن، جزئیات و رنگ. طراحی مینیمالیستی خودداری دقیق را برای به دست آوردن شفافیت نشان می دهد. در مورد فلسفه “کمتر بیشتر است” صحبت می‌کند و این نماها تصویری از همین موضوع است. استفاده از روکش بیرونی ساده و پیوسته که به راحتی می تواند جذابیت بصری و مفصلی را ایجاد کند که ویژگی‌های فیزیکی مصالح و بافت آنها را با جزئیات ساده و بدون تزئینات آشکار می کند، در زمره نماهای مینیمالیستی طبقه بندی می شوند.
سبک طراحی نما مینیمال یک سبکی مدرن و منحصر به فرد ایجاد می کند که از بقیه محله متمایز خواهد شد. نمای بیرونی مدرن-مینیمالیستی به صاحبان خانه این امکان را می دهد که محیط اطراف خود را ساده کرده و آسایش و آرامش طولانی مدت را افزایش دهند. طراحی مدرن مینیمالیستی بیرونی خانه گزینه های سبک خلاقانه نامحدودی را برای نمای بیرونی خانه فراهم می کند. طراحی مینیمالیستی بیرونی اغلب دارای عناصر با کارایی بالا، خطوط افقی و عمودی تمیز هندسی، یکنواختی، عمق و جذابیت بصری با عدم تقارن و رنگ است. هرچند برای زیباسازی ساختمان فقط نمای بیرون شامل نخواهد شد و بازسازی و دکوراسیون داخلی بر ارزش ملکی تاثیر زیادی خواهد داشت.

مزیت استفاده از شیشه در خانه های مینیمالیست

امروزه، سازه‌های خانه‌های مینیمالیستی مدرن به گونه‌ای ساخته می‌شوند که احساس باز بودن و حداکثر فضا را به شما القا کنند. افزایش تقاضا برای استفاده از اجزای ساختمان شفاف در معماری معاصر غالب است. معماران با کارشناسان شیشه همکاری می کنند تا به زیبایی شناسی پیچیده و در عین حال ساده مینیمالیستی دست یابند.
با توجه به اینکه ساخت و سازهای مسکونی با وجود متراکم شدن مناطق همچنان تقاضای بالایی دارد، توسعه دهندگان بیشتری با شیشه بازی می کنند تا فضاهای که نسبتا کوچک هستند، بزرگتر به نظر برسند . در خانه های مدرن، شیشه حسی از باز بودن و فضای وسیع می دهد. به عنوان مثال، می توان از یک صفحه شیشه‌ای نیمه شفاف برای تقسیم یک راهرو استفاده کرد که نمای بزرگتر را نشان می دهد. همچنین می توان از شیشه شفاف برای ساخت دیوارها استفاده کرد و این حس را ایجاد می کند که اتاق ها به طور یکپارچه در یکدیگر جریان دارند. تمامی این مزیت‌ها برای طراحی باغ ویلا هم کاربرد دارند.

سبک طراحی نما مینیمال

رنگ های بیرونی خانه مینیمالیست

طراحی مینیمالیستی بیرونی به رنگ‌های ساده و خنثی بستگی دارد. برای یک نمای بیرونی خانه کوچک مینیمالیستی، روکش سفید ظریف می تواند حجم بیشتری را به خود اضافه کند. با این حال، برای داشتن حسی معاصر و مدرن، سعی کنید رنگ سفید گرم را با تزئینات سیاه و سفید پررنگ، قرمز تیره یا خاکستری فولادی در و پنجره در تضاد قرار دهید. اگر می خواهید نمای بیرونی خانه را با دادن جذابیت یک خانه روستایی راحت آن را گرم کنید، یک رنگ ثابت مانند قهوه ای یا خاکستری روشن را برای نمای دیوار در نظر بگیرید و از رنگ های خاکستری-قهوه ای ملایم بر روی درها، تزئینات و پنجره ها استفاده کنید.

مزیت اصلی سبک طراحی نما مینیمال

1. فضای تنفس

مینیمالیسم مترادف با بی نظمی اشیا است و بنابراین به خوبی عمل می کند تا زمینه مهمی از تنفس را در فضا ایجاد کند. ما نمی پذیریم که دارایی‌های فیزیکی ما با رفاه روحی و روانی گره خورده باشد، اما پیوند بین آنها غیرقابل انکار است. این فضاهای تنفسی به ما اجازه می‌دهند تا ذهن خود را آرام کنیم. مینیمالیسم برای آپارتمان ها و خانه های کوچک به خوبی کار می کند.

2. صرفه جویی در پول

همانطور که قبلا اشاره کردیم جمله کمتر، بیشتر به این معنی است که این ایدئولوژی همان چیزی است در طول فرآیند جریان دارد. برای انواع طراحی ساختمان با اشیاء کمتر یا رنگ و تزئینات کمتر در نماها، مینیمالیسم می تواند گزینه خوبی برای طراحی زیبا با بودجه کمتر باشد. برای تخمین قیمت نهای این نما باید از متخصصان که قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل را تعیین می‌کنند سؤال کنید.

3. کیفیت بر کمیت

سبک طراحی نما مینیمال در معماری به جای اینکه اتاق‌ها را با چیزهای زیادی پر کند، با ایده چیزهای با کیفیت به جای کمیت همراه است. فضای شما ممکن است چیزهای زیادی در اطراف نداشته باشد، اما مطمئناً نیازهای شما را برای حفظ ظرافت و زیبایی فضا برآورده می کند.

4. تعمیر و نگهداری آسان

اشیاء کمتر اتاق را کمتر آشفته می کند، بنابراین استفاده از آن و تمیز کردن آن آسان است. سطوح صاف و خالی فقط تمیز می شوند، نیازی به پاک کردن اشکال بی شمار قفسه ها نیست.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *