اطلاعات تماس

مزایای استفاده از آبنما
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

اصولا آبنماها به دلایل واضحی نظیر زیباسازی محیط و یا جریان آب و صدای دلنشین آنها در معماری داخلی و طراحی استفاده می‌شوند .مزایای استفاده از آبنما زیاد است که حتی شاید اکثر مردم به آنها فکر هم نمی‌کنند.
معماری داخلی ساختمان‌های مسکونی و اداری به مواردی مانند رنگ دیوارها، مبلمان و سایر جزئیات کوچک نیاز دارد تا جذاب و زیبا باشد. آبنماهای داخلی امروزه به سرعت در حال تبدیل شدن به روشی برای افزودن جلوه‌ای زیبا و چشم نواز در طراحی های داخلی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و حتی پزشکی هستند. این اِلمان زیباسازی در طراحی داخلی، فضای بسیار کمی اشغال می کند و دارای مزایای فراوانی است.
در این مقاله قصد داریم با مزایای استفاده از آبنما در محیط کار و منزل آشنا شویم و به معرفی برخی از ویژگی‌های عمده‌ی حضور آنها درمحیط اطرافمان بپردازیم.
از جمله مزایای استفاده از آبنما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استفاده از آبنما

ایجاد محیط آرامش بخش

  • امروزه آبنماها علاوه بر محیط‌های خارج از ساختمان مثل باغ و حیاط در معماری داخلی ساختمان ها نیز استفاده می‌شوند که زیبایی وصف ناپذیری را به محیط زندگی افراد می‌بخشند.
    همچنین وجود یک آبنما در و یا حتی در اتاق خواب، یا در قسمتی از یک مرکز خرید و تجاری و حتی قرار دادن آن در گوشه‌ای از یک واحد اداری، ساختمان پزشکان و مطب می تواند فضای آرامش بخشی را برای آن محیط ایجاد کند و به افراد کمک می‌کند تا احساس راحتی و آرامش بکنند.
    آبنماهای داخلی همان مزایای استفاده از آبنما در فضای باز و سایر موارد را دارند. آبنماهای خانگی در انواع مختلفی از اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های خاص برای داخل منزل وجود دارند.

زیبایی (جذابیت بصری)

سبک، شکل و مواد استفاده شده در آبنماهای داخلی امروزه بسیار پیشرفت کرده‌اند و از تنوع بالایی برخوردار می‌باشند بنابراین افراد با هر سلیقه‌ای هنگام طراحی داخلی و دکوراسیون منزل و محیط کار خود می‌توانند یک آبنما را مطابق با محیط زندگی و کاری خود سفارش بدهند. آبنماهای داخلی امروزی می‌توانند با انواع دکوراسیون همخوانی پیدا کرده و ظاهر یک طراحی داخلی را تکمیل و تقویت کنند. شما می‌توانید بسته به نوع دکوراسیون داخلی خانه و محل کار خود چه مدرن چه کلاسیک، یک آبنمای مناسب برای آن محیط تهیه کرده و بر زیبایی آن بیفزایید.
بهبود کیفیت هوا و تسهیل در تنفس
از دیگر مزایای استفاده از آبنما ی داخلی می‌توان به تبخیر آب و آزاد شدن یون‌های منفی آزاد اشاره کرد. بدن ما به یون‌های منفی احتیاج دارد اما تقریباً هر کاری که انجام می‌دهیم یون مثبت ایجاد می‌کند. یون‌های منفی در طبیعت به وفور یافت می‌شوند اما هرچه به شهرها نزدیکتر شوید یون‌های منفی کمتری در دسترس هستند. در منازل و محیط کاری ما نیز یون‌های منفی کمی وجود دارد بنابراین آبنماها غیر از ظاهر زیبایی که دارند با فراهم کردن یون‌های منفی در منزل و محل کار، احساس دلنشین تری را برای شما ایجاد می‌کنند.

مزایای استفاده از آبنما

افزایش رطوبت محیط داخلی

  • آبنماها خصوصا انواع آبنمای دیواری و ایستاده به افزایش میزان رطوبت اتاق کمک می‌کنند که این ویژگی در کنار زیبایی آن می‌تواند از مبتلا شدن به بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و گرفتگی بینی تا حدودی جلوگیری کند. همچنین افزایش رطوبت برای گیاهان آپارتمانی نیز مفید بوده و یک آبنمای داخلی باعث می‌شود تا گیاهان سالم و سرزنده‌ای داشته باشید.
    تعمیر و نگهداری آسان
    نگهداری از آبنما در معماری داخلی به سبک مدرن بسیار آسان است. برای این منظور تنها کافیست هر هفته یا هر دو هفته یک بار آن را پر کنید و هر 4 الی 6 ماه یک مرتبه، آبنما را به صورت عمقی تمیز کنید.
    تمیز کردن آبنما به سادگی انجام می‌شود فقط کافیست به ترتیب مراحل زیر آن را تمیز کنید:
    خاموش کردن آبنما
    تخلیه آب آن
    پاک کردن سطح خارجی و لوله داخلی آن
    تمیز کردن موتور و لوله کشی آبنما

 رستادیزاین در بازسازی خانه های کوچک ، به ارائه ، قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل ،  بازسازی و دکوراسیون داخلی و طراحی باغ ویلا بسیار به صرفه اقدام کرده و با مهندسین متخصص می توانند به شما در ارائه انواع طراحی ساختمان کمک نمایند.

بهبود کیفیت زندگی و سلامتی

صدای ملایم و آرامش بخش قطرات آب در آبنماها یکی از مهمترین ویژگی‌های استفاده از آنها در طراحی داخلی خانه است که می‌تواند در از بین بردن استرس‌ها نقش به سزایی داشته باشد. همچنین صدای ملایم قطرات آب باعث آرامش، تفکر، راحتی و تسهیل خواب می شود در نتیجه خواب بیشتر و استرس کمتر باعث می‌شود تا فرد با انرژی، شادی و خوش بینی بیشتری زندگی کند. بنابراین به طور کلی وجود یک آبنما در دکوراسیون و طراحی داخلی منازل و محیط کار می‌تواند منجر به افزایش کیفیت زندگی و سلامتی بیشتر افراد شود.

در این مقاله به مزایای استفاده از آبنما پرداختیم امیدواریم لذت برده باشید.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *