اطلاعات تماس

آلومینیوم شفاف
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

در صنعت ساختمان سازی همواره فلزهای متفاوتی از جمله فولاد، آلومینیوم، مس، تیتانیوم و … در زمینه‌های مختلفی مانند ستون گذاری، طراحی نما و داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از فولاد، آلومینیوم محبوب‌ترین فلز به عنوان یکی از پایدارترین و کارآمدترین مصالح ساختمانی می‌باشد که معماران و طراحان داخلی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و … به وفور از آن استفاده می‌کنند. از مهمترین ویژگی‌های این فلز قابل بازیافت بودن است که آن را تبدیل به فلزی سازگار با محیط زیست می‌کند.
جاه طلبی مهندسان در طولانی مدت سبب پیدا شدن این ماده که ترکیبی از قدرت و دوام فلز با خلوص کریستالی روشن‌تر از شیشه را دارد، شده است. آلومینیوم شفاف یک سرامیک پلی کریستال شفاف با فرمول شیمیایی AL2027N5 است که با ترکیب آلومینیوم، اکسیژن و نیتروژن تولید می‌شود. چنین «فلز روشنی» می‌تواند برای ساخت آسمان خراش‌هایی با دیوارهای شیشه ای که نیاز به پشتیبانی داخلی کمتری دارند، مورد استفاده قرار گیرد. سختی این متریال آن را انتخاب بسیار مناسبی برای پنجره‌ها به خصوص پنجره‌های مادون قرمز می‌کند. از طریق آزمایش‌های خاص، کشف شده است که ALON می‌تواند به عنوان یک ماده بسیار قوی در برابر گلوله‌های قدرتمند مقاومت کند. به همین دلیل است که آلومینیوم شفاف در حال حاضر به یکی از محبوبترین متریال ها برای پروژه‌های نظامی تبدیل شده است که توسط ارتش برای ساخت پنجره‌های زره پوش و لنزهای نوری و همچنین در عایق ها و صفحات تشعشعات گرمایی مورد استفاده قرار گرفته است. اما پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک بیشتر مورد استفاده مخصوصا در صنایع ساخت و ساز قرار خواهد گرفت.

آلومینیوم شفاف

کاربرد آلومینیوم شفاف

آلومینیوم که حدود 200 سال قبل کشف شده است، با وزنی سبک و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی در طراحی داخلی و خارجی مورد توجه طراحان و مهندسین قرار گرفته است. یکی از آخرین فن آوری های جهان ساخت و ساز که همیشه در حال تغییر و تحول است، سخت آلومینیوم شفاف یا آلون می‌باشد. مفهوم اساسی آلومینیوم شفاف، فشرده سازی پودر اکسی نیترید آلومینیوم در دمای 2000 درجه سانتیگراد است. سپس این ماده پس از مدتی سرد و صیقل داده می‌شود تا به شکل و فرم مورد نظر برای ساختمان سازی برسد. آلون یا آلومینیوم شفاف را می‌توان به عنوان عنصر اصلی در طراحی میله‌ها، لوله‌ها، صفحات، پنجره‌ها، گنبدها و در اشکال دیگر با استفاده از تکنیک ذکر شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 رستادیزاین در بازسازی خانه های کوچک ، به ارائه ، قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل ،  بازسازی و دکوراسیون داخلی و طراحی باغ ویلا بسیار به صرفه اقدام کرده و با مهندسین متخصص می توانند به شما در ارائه انواع طراحی ساختمان کمک نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع سبک های معماری داخلی بیشتر آشنا شویم.

 
Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *