اطلاعات تماس

کاغذ دیواری
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری رایج‌ترین و مناسب‌ترین متریال مورد استفاده به جای رنگ کردن دیوار در طراحی های داخلی فضاهای مسکونی و اداری است. این متریال معماری داخلی پرطرفدار نقش مهمی در ایجاد جلوه بصری زیباتر در ساختمان های مسکونی و اداری را ایفا می‌کند. در سال‌های اخیر کاغذ دیواری در سراسر جهان بسیار محبوب شده است زیرا علاوه بر ظاهر شگفت انگیزی که به دیوارهای داخلی ساختمان‌ها می‌دهد از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌تر هست. کاغذهای دیواری در انواع رنگ‌ها، طرح‌ها، مواد و بافت‌ها برای اتاق نشیمن، سالن غذاخوری، اتاق خواب و حتی برای هر فضایی از واحدهای اداری در دسترس هستند.

از آنجا که مدل‌های متنوعی از کاغذ دیواری با سایزهای مختلفی وجود دارد، نحوه نصب و چسباندن آنها براساس نوع طرح نیز متفاوت است. برای مثال اگر طرح کاغذ دیواری به صورت تک رنگ ثابت یا یک طرح ساده باشد مهم نیست که نوارهای کاغذ دیواری چگونه تراز و چسبانده می‌شوند اما اگر یک طرح پیچیده داشته باشد حتما باید به طرح هر نوار توجه کنید تا مطمئن شوید که نصف طرح مدنظر در انتهای یک نوار با نیمه دیگر طرح روی نوار بعدی که اعمال می‌کنید، مطابقت داشته باشد.

در ادامه انواع نقش های کاغذ دیواری اشاره شده است.

کاغذ دیواری

جورسازی تصادفی

همانطور که از نام آن پیداست در این حالت نقشی برای همسان کردن افقی وجود ندارد و می‌توان کاغذ دیواری را بدون نظم خاصی و همانطور که دوست دارید نصب کنید به طوریکه تاثیری در ظاهر نهایی آن نخواهد داشت. اگر تا به حال از کاغذ دیواری استفاده نکرده‌اید یا نمی‌خواهید زمان زیادی را برای نصب آن اختصاص دهید، این مورد بهترین نوع برای انتخاب است. برخی از محبوب‌ترین انواع جورسازی تصادفی عبارتند از خطوط راه راه عمودی، رنگ‌های ثابت، کتانی و پارچه‌های سبز.

رستادیزاین در بازسازی خانه های کوچک ، به ارائه ، قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل ،  بازسازی و دکوراسیون داخلی و طراحی باغ ویلا بسیار به صرفه اقدام کرده و با مهندسین متخصص می توانند به شما در ارائه انواع طراحی ساختمان کمک نمایند.

جورسازی ساده

در جورسازی ساده باید به طرح هر نوار توجه کنید هر کاغذ دیواری که طرحی پیچیده‌ای دارد (چیزی پیچیده تر از خط راه راه) باید به صورت تطبیق مستقیم چسبانیده و نصب شود به گونه‌ای که باید نقطه شروع هر نوار جدید را با نوار قدیمی تنظیم کنند تا درنهایت طرح کاغذ دیواری طبق الگو شود. با این حال، طرح کاغذ دیواری تعیین خواهد کرد که فرآیند نصب آن چقدر دشوار خواهد بود و چه مدت زمان طول خواهد کشید.

جورسازی مورب

جورسازی مورب خود به دو حالت مورب نصفه و چندگانه تقسیم می‌شود که در ادامه هر کدام به طور مختصر توضیح داده شده است.

کاغذ دیواری

جورسازی مورب نصفه

در جورسازی مورب نصفه هر کدام از نوارها می‌توانند با هم همسان شوند به گونه‌ای که نوار دوم می‌تواند کمی بالاتر یا پایین تر از نوار اول قرار بگیرد و در عین حال با هم مطابقت داشته باشند. محبوب‌ترین نسخه از این نوع نقش‌ها، طرح الماس است که فرد انجام دهنده باید این الگو را از طول یک الماس پایین بیاورد تا شکل نوار بعدی کامل شود.

این بدان معناست که باید برای نصب نوارها با دقت برنامه‌ریزی کنید. شما باید قبل از شروع تعیین کنید که می‌خواهید هر نوار چگونه بر روی دیوار و در کنار هم قرار بگیرند. هنگامی که چسباندن دو نوار اول به پایان رسید، باید ادامه کار را متوقف و ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که آیا چسبانده شدن کاغذهای دیواری طبق طرح و الگو به درستی انجام شده است. در ادامه نیز برای تایید هم ترازی بعد از چسباندن هر نوار باید بررسی کنید که هر نوار با نوارهای کناری در نقاط درست قرار گرفته‌اند.

جورسازی مورب چندگانه

جورسازی مورب چندگانه سخت‌ترین و وقت‌گیرترین حالت الگوهای نصب و چسباندن کاغذ دیواری است. هنگام انجام این کار بهتر است اجرای آن را به یک فرد حرفه‌ای و با تجربه بسپارید تا اشتباه کردن موقع چسباندن کاغذهای دیواری به حداقل خود برسد. در حالت جورسازی مورب چندگانه مانند جورسازی مورب نصفه در نحوه تراز کردن نوارها تکرار وجود دارد اما در این مورد ابتدا سه یا چند نوار لازم است تا الگوی کامل به دست آید. کاغذ دیواری طرح دار بسیار متراکم یک نمونه کلاسیک از یک الگوی پیچیده برای این حالت است که برای اطمینان از درست بودن اجرای آن به زمان و توجه زیادی به جزئیات نیاز دارد.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *