اطلاعات تماس

سبک طراحی نما ویکتوریایی
فهرست مطالب

ارائه خدمات طراحی باغ ویلا ، بازسازی و دکوراسیون داخلی

سبک طراحی نما ویکتوریایی از نمای بیرونی نمادین گرفته تا فضای داخلی مجلل و مناسب برای یک ملکه  که دارای یک سبک منحصر به فردی هستند که از بقیه متمایز است. چه به دنبال خرید خانه خود باشید و چه شیفته سبک‌های خانه محبوب، قطعا سبک‌های ویکتوریایی باید در لیست دیدنی‌های شما باشد. خانه‌های ویکتوریایی از سال 1837 تا 1901، مصادف با انقلاب صنعتی، محبوب شدند. همانطور که مصالح ساختمانی جدید به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، سازندگان توانستند رویکرد متفاوتی در انواع طراحی ساختمان داشته باشند. تولید انبوه به سازندگان خانه کمک کرد تا جزئیات معماری مانند فلزکاری پیچیده و کارهای چوبی تزئینی را در سراسر خانه اضافه کنند. در حالی که سبک خانه ویکتوریایی در انگلستان سرچشمه گرفت، به سرعت راه خود را به بسیاری از کشورهای دیگر باز کرد. این سبک برای طراحی باغ ویلا می‌تواند شاهکار کند و ارزش یک ملک را به چند برابربرساند. هرچند این سبک از نما در کشور ایران به ندرت قابل مشاهده است و سرمایه‌گذاران باید بدانند که این سبک برای خانه‌های کوچک نمی‌تواند بهینه باشد و هنگام بازسازی خانه‌ های کوچک این مورد را فراموش نکنند. با این حال در این مقاله اهمیت سبک طراحی نما ویکتوریایی و مزایای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سبک طراحی نما ویکتوریایی

خانه به سبک ویکتوریایی چیست؟

سبک طراحی نما ویکتوریایی به عنوان سبک تلفیقی که از اروپا، خاورمیانه و آسیا است. در این سبک تاکید بسیاری بر هماهنگی بین اجزا شده است که این روش موجب ایجاد محیط کاملا جذاب و پراحساس می‌شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم این سبک از نما، در قرن 19 در کشور انگلستان شکل گرفت که در زمان ملکه ویکتوریا بود و براساس آن اسم این سبک را ویکتوریایی نام گذاری کردند. با این حال سبک ویکتوریایی دارای اشیاء تزئینی و بسیار زیبا بکابرده شده تا جلوه و شکوهی خاصی را به محیط خانه ببخشید. هرچند حدود دو قرن از این سبک باشکوه می‌گذرد اما هنوز هم می‌توان یکی از سبک‌های جذاب و یک مدل تازه خطاب کرد. به همین سبب این روز‌ها برای افرادی که به دنبال جزییات زیبا در کنار کلیات هستند استفاده از این طرح در هنگام بازسازی و دکوراسیون داخلی سبک ویکتوریایی پیشنهاد می شود. هرچند برای قیمت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل با سبک ویکتوریا باید از متخصص مربوطه مشورت بگیرید. با این حال خانه‌های سبک ویکتوریایی از انواع جنبش‌های معماری مختلف الهام می‌گیرند و هر کدام مهر منحصر به فرد خود را بر خانه‌های معمولی دوران ویکتوریا می‌گذارند.

ویژگی های بیرونی خانه ویکتوریایی

سبک طراحی نما ویکتوریایی دارای ویژگی‌های زیادی است که در اینجا چندین نمونه از آنها را بیان می‌کنیم:

1- نمای بیرونی با رنگ های روشن

یکی از ویژگی‌های قابل تشخیص بیشتر خانه‌های ویکتوریایی نمای رنگی است. چه با آجر و چه رنگ آمیزی شده، نمای بیرونی رنگارنگ در دوران ویکتوریا با افزایش دسترسی به مصالح ساختمانی مانند رنگ رایج شد.

سبک طراحی نما ویکتوریایی

2- پنجره‌های خلیجی

خانه‌های ویکتوریایی به خاطر پنجره‌های دقیق خود، از جمله پنجره‌های خلیج معروف هستند. این سبک پنجره فراتر از نمای بیرونی جلوی خانه را زیبا می‌کند و معمولاً به شکل گرد یا زاویه دار بکاربرده می‌شوند و دارای سه پنجره در کنار یکدیگر هستند. جدای از پنجره‌های کناری، اغلب می‌توانید اشکال و اندازه‌های مختلف پنجره را در خانه‌های ویکتوریایی پیدا کنید. اینها می‌توانند شامل شیشه‌های چند جداره، رنگی، قوسی و گرد باشند.

3- کارهای چوبی پیچیده

طرح‌های پیچیده نجاری در را می‌توان در تزئینات خانه‌های ویکتوریایی مشاهده کرد. تزئینات دقیق پنجره‌ها، درها، لبه‌بام و ایوان‌ها به خانه‌های سبک ویکتوریایی ظاهر جذاب و خانه‌های با شکوهی را می‌دهد.

4- ایوان‌ها

بسیاری از چیدمان‌های سبک طراحی نما ویکتوریایی شامل یک ایوان است که برخی از آن‌ها ممکن است اطراف خانه را قرار بگیرید.

5- دو تا سه طبقه بودن نمای ویکتوریا

خانه‌های ویکتوریایی معمولاً دو تا سه طبقه هستند، زیرا اغلب در زمین‌های باریک ساخته می‌شوند. گاهی اوقات سبک‌های ویکتوریایی به عنوان خانه‌های ردیفی ساخته می‌شدند‌، به این معنی که آنها دیوارهای مشترک را با خانه‌های همسایه داشتند.

6- سقف‌های شیب‌دار و شیروانی

یکی دیگر از ویژگی های رایج خانه های سبک ویکتوریایی سقف‌های شیب‌دار و مثلثی آنهاست. نوع سقف‌ها تاثیر زیادی در زیباسازی سبک طراحی نما ویکتوریایی دارد. پس می‌توان آن را به عنوان نمونه‌ای از مزیت‌های آن حساب کرد.

7- برج‌ها در سبک ویکتوریایی

مانند سایر عناصر معماری دوران ویکتوریا، افزودن برج‌ها و خوابگاه‌ها بسیار تحت تأثیر انقلاب صنعتی قرار گرفت. با این حال وجود برج‌ها می‎تواند قدت جذابیت این سبک را افزایش دهد.

ویژگی های داخلی خانه ویکتوریایی

مانند نمای بیرونی، فضای داخلی یک خانه ویکتوریایی به همان اندازه آراسته و تزئین شده است. غالباً قالب‌سازی تاج، تزئینات پنجره‌ها و درها و راه پله‌های پیچیده نمایان زیبای سبک طراحی نما ویکتوریایی است. خانه‌های ویکتوریایی رسمی‌تر هستند، بنابراین ممکن است که سالن‌ها یا اتاق‌های نشیمن زیادی وجود داشته باشند و معمولاً دارای یک اتاق غذاخوری رسمی است. همچنین ممکن است گوشه‌ها، بالکن‌ها و سقف‌های بلند مخفی وجود داشته باشد که به عظمت خانه‌های دوران ویکتوریا می‌افزاید. خانه‌های ویکتوریایی اغلب دارای مجسمه‌هایی مختص به خود هستند که اجرای این سبک کار هر کسی نیست. مجسمه‌ها در دوران ویکتوریا از اهیمت بالای برخوردار بود که تولید مجسمه‌های یونانی و رومی چنان مد روز شد که اگر خانه‌‌ای خالی از مجسمه‌ها بود، افراد آن خانه را افرادی تحصیل‌کرده نمی‌دانستند. زیبایی شناسی باکیفیت و تاریخ جذابی که مجسمه‌های مرمری به فضای داخلی خانه می‌آورند، همان سبکی است که ویکتوریایی ها بسیار مشتاق نشان دادن آن بودند. شم می‌توانید به دنبال مجسمه‌ها و نیم تنه‌های کوچکی باشید که به خوبی روی شومینه‌ها و قفسه‌های کتاب قرار گرفته‌اند، و آثار هنری چشمگیر در اندازه واقعی را به نمایش بگذارید، جایی که فضا سخاوتمندانه است تا خانه شما را متمایز و تحسین‌برانگیز کند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *